Dwadzieścia modeli Iveco S-WAY wzbogaciło flotę polskiego oddział firmy Pieter Smit Theater Rock

Uroczysty odbiór zamówionych ciągników Iveco S-WAY (od lewej): Tomasz Smoczyński - dyrektor zarządzający Pieter Smit Theater Rock Poland oraz Robert Ryczywolski – key account manager Iveco Poland (fot. Iveco)

Polski oddział firmy Pieter Smit Theater Rock – zajmującej się obsługą logistyczną i transportową imprez masowych, koncertów oraz spektakli teatralnych – powiększył swoją flotę o 20 ciągników siodłowych Iveco S-WAY low tractor.

Ciągniki siodłowe Iveco S-WAY AS440S49T/FP-LT o obniżonej wysokości siodła, tzw. low tractor napędzane są silnikami Cursor 13 o mocy 490 KM i współpracują ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ZF 12TX 2210TD HiTroniX.

„Zestawy eksploatowane przez Pieter Smit Theater Rock Polska muszą często docierać do ścisłych centrów miast, a nawet wjeżdżać do wnętrz obiektów, w których odbywają się wydarzenia kulturalne. Pojazdom, które zamawiamy i użytkujemy stawiamy bardzo wysokie wymagania dotyczące nie tylko niezawodności i wydajności pojazdów, ale także ich zwrotności i wyposażenia w niezbędne do precyzyjnego wykonania zadań systemy bezpieczeństwa, dlatego wybraliśmy Iveco S-WAY” – powiedział Tomasz Smoczyński, dyrektor zarządzający spółki Pieter Smit Theater Rock Poland.

Ekonomiczną eksploatację zapewniają liczne rozwiązania, których zadaniem jest wspomaganie kierowcy w oszczędzaniu paliwa tj.: funkcja rozłączania napędu przy zjazdach ECO-ROLL, przełącznik ekonomicznego trybu jazdy ECOSWITCH, automatyczne gaszenie silnika przy dłuższej pracy na biegu jałowym, aktywny tempomat ACC z czujnikiem radarowym, system jazdy przewidującej HI-CRUISE,  funkcja oceny stylu jazdy kierowcy (DSE) oraz program zmiany biegów skrzyni zautomatyzowanej Ecofleet.

Warto dodać, że ciężkie zestawy będą obsługiwały również imprezy plenerowe, bardzo przydatnym elementem wyposażenia ciągników Iveco S-WAY jest więc Rocking Mode, czyli funkcja ułatwiająca ruszenie w grząskim terenie poprzez rozkołysanie pojazdu.

fot. Iveco

Komfort pracy oraz wypoczynku zapewnią kabiny Iveco Active Space (AS-HR) z wysokim dachem. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie leżanki: dolną, 1-częściową, wyposażoną w materac SOFT oraz górną, SMART, o szerokości 600 mm. Ze względu na fakt, że firma obsługuje imprezy na terenie całej Europy, a nawet Azji, konieczne było zadbanie o optymalne warunki termiczne w kabinie, zarówno gdy na zewnątrz panują upały jak i siarczysty mróz. Układ wentylacji i ogrzewania kabiny składa się z automatycznej klimatyzacji zintegrowanej z klimatyzacją postojową. Dodatkowo zamontowano cieczowe ogrzewanie postojowe o mocy 4 kW. Dach kabiny posiada wzmocnioną izolację termiczną przewidzianą dla warunków subarktycznych. Wentylację wspomaga dachowe okno sterowane elektrycznie. W kabinie znalazła się także duża, 50-litrowa lodówka oraz pojemnik izotermiczny o tej samej pojemności. Spokojny sen kierowcom zapewni mechaniczne zamknięcie kabiny od wewnątrz Night Time Safety Lock.

Bezpieczną jazdę w każdych warunkach zapewniają liczne systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowców, w tym system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu LDWS oraz układ hamowania awaryjnego AEBS. Zarówno reflektory jak i światła tylne wykonano w technologii LED. Światła przeciwmgłowe wyposażono w funkcję doświetlania zakrętów.

Spółka Pieter Smit Theater Rock Polska ma swoją siedzibę w Łodzi i należy do największej europejskiej firmy zajmującej się kompleksową obsługą wydarzeń kulturalnych od ponad 40 lat. Większość jej klientów stanowią europejskie teatry, opery i orkiestry, a w sezonie letnim również największe światowe gwiazdy. Oprócz transportu kołowego, firma specjalizuje się również w wysyłce dekoracji i sprzętu drogą morską lub lotniczą. Do wykonywania tych wszystkich niezwykle skomplikowanych zadań logistycznych Pieter Smit Theater Rock Polska potrzebuje niezawodnej i sprawnej floty pojazdów ciężarowych. W tej branży wyjątkowo liczy się niezawodność, punktualność, bezpieczeństwo i pełna dyspozycyjność pojazdów, bowiem każdy z nich przewozi ładunek, bez którego całość po prostu nie będzie funkcjonowała. Dzięki systematycznemu odświeżaniu floty, średnia wieku taboru przez nią użytkowanego nie przekracza 4 lat.

fot. Iveco