Drastyczne podwyżki cen materiałów oraz globalnych kosztów produkcji sprawiają, że optymalizacja całego procesu zakupu jest ważnym ogniwem strategii oszczędności.
Proces sprzedaży, w którym SIRIT Poland tworzy dla odbiorcy zapas złączek do pneumatycznych systemów hamowania, gwarantuje oszczędność czasu i przekłada się nie tylko na zmniejszenie zapasów magazynowych, ale i bezpieczeństwo dostaw. Klient kupuje tylko to, co potrzebuje, ale jednocześnie w razie nagłej nadwyżki produkcji może liczyć na dostawę komponentów i ciągłość dostaw.
„Korzystamy z systemu statystycznego do zarządzania swoim magazynem, jednocześnie postawiliśmy sobie za cel skrócenie lub nawet wyeliminowanie czasu realizacji zamówienia. W wielu przypadkach, gdy klienci są otwarci na tego typu współpracę, jesteśmy w stanie realizować wysyłki just-in-time, czyli dostarczamy tylko taką liczbę złączek, jaka jest realnie potrzebna w danym momencie w procesie produkcji. Wiemy z góry, z których i jak wielu produktów klient korzysta najczęściej i możemy przewidzieć, jakie będą jego przyszłe zamówienia.Procedura ta pozwala nam bezboleśnie obsłużyć nawet 80-procentowe wzrosty zamówień” – mówi Fabrizio Cottura, CEO SIRIT Poland.
Zwykle dostawcy sprzedają komponenty w trybie cotygodniowym, comiesięcznym lub rocznym. W konsekwencji wymusza to utrzymywanie określonej liczby produktów dostępnych w magazynie przez dany okres, który dostawca uzna za odpowiedni w oparciu o terminy płatności i realizacji dostawy.
Dzięki oprogramowaniu kanban do zarządzania zamówieniami i dostawami, które dostarcza odpowiednie dane, SIRIT Poland analizuje konsumpcję klienta w czasie rzeczywistym, zwiększając jednocześnie swoje własne zapasy komponentów. Firma wie, kiedy dojdzie do wzmożonego zapotrzebowania na komponenty i przygotowuje na tę okazję zapas bezpieczeństwa zwany safetystock.
Usługa safetystock sprawia, że dział zakupów może spać spokojnie, ponieważ zespół SIRIT Poland przejmuje całkowitą odpowiedzialność, gwarantując ciągłość dostaw bez angażowania zasobów odbiorcy. Powoduje to brak przestojów produkcji, bo klient nie musi czekać na specjalne, dodatkowe dostawy. Nie ma nieplanowanych i niezabudżetowanych uprzednio kosztów transportu, a co najważniejsze − brak ryzyka opóźnień, jeśli chodzi o dostawę gotowych pojazdów. Klient nie naraża się przy tym na kary umowne.