Pojazdy najnowszej generacji Renault Trucks EVOlution rozchodzą się jak ciepłe bułeczki. Smaku dodaje fakt, że pierwsze zamówienie na pojazd odświeżonej gamy T podpisane zostało przez polską firmę. To właściciele firmy UTC Pietrzak – Grażyna i Paweł Pietrzakowie – jako pierwsi w Europie zdecydowali o kupnie nowego modelu T EVOlution.
Kluczyki do nowych modeli Renault T520 EVOlution Grażyna i Paweł Pietrzakowie odebrali pod koniec ub. roku w siedzibie Nijhof-Wassink, dealera Renault Trucks. Na właścicieli czekały trzy modele Renault T520 EVO – a wśród nich ten wyjątkowy, bo pierwszy zamówiony model Renault T EVO w Europie!
„Nie kupowałem w ciemno. Wychodzę z założenia, że zmiany i innowacje wprowadzane w nowych pojazdach zawsze je ulepszają” – zapewnia Paweł Pietrzak, który zamówienie na nowe pojazdy złożył już 22 stycznia 2021 r., zanim wiadomo było, jakie zmiany zostaną wprowadzone w nowych modelach Renault Trucks.
Firma UTC Pietrzak istnieje od 1999 r. i marka Renault Trucks była obecna we flocie od samego początku: najpierw był to model Midliner, później Midlum, Premium i teraz gama T. Flota aktualnie liczy 33 pojazdy. Odebrane podwozia T520 High Sleeper Cab z zestawem przestrzennym Wielton będą woziły m.in. wełnę szklaną.
„Nie pomyliłem się. Nowe pojazdy EVOlution z ulepszonymi elementami, m.in. kolumną kierowniczą czy światłami głównymi, utwierdziły mnie tylko w przekonaniu, że Renault T to teraz na rynku najlepszy samochód. Dostępny jest w bardzo dobrej cenie i w dodatku bezawaryjny. Użytkuję pojazdy od lat i znam historię awaryjności tych pojazdów, nawet po odsprzedaży. Na myśli mam te egzemplarze, które na liczniku mają przejechane po 700 tys. km” – dodaje przedsiębiorca.
Nowe pojazdy we flocie to modele Renault Trucks T520 Highcab P6X2 Low. Pod maską drzemie najnowszy 13-litrowy silnik zgodny z normą emisji spalin Euro VI Step E o mocy maksymalnej 520 KM (382 kW), współpracujący ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver 2612F o 12 przełożeniach. Działanie hamulców zasadniczych wspomaga mocny zwalniacz Optibrake+ o mocy 382 kW przy 2300 obr/min.
Realne oszczędności dla firmy
We flocie UTC Pietrzak jest 14 samochodów Renault Trucks, w tym 11 modeli T. Jak opowiada właściciel, różnica w zużyciu paliwa przez modele T i inne samochody jeżdżące w taborze firmy – licząc na takich samych trasach – wynosi ok. 3,5 l na 100 km na korzyść francuskiej marki. Pojazdy Renault Trucks T wykonują miesięczne trasy o długości ok.13 tys. km, osiągając średnie zużycie paliwa na poziomie 24−26 l/100 km.
„Przy niskim zużyciu paliwa i średniej eksploatacji 13 tys. km miesięcznie w transporcie międzynarodowym oszczędzamy na tym samochodzie aż 27 tys. zł i mogę to udokumentować” – przekonuje Paweł Pietrzak.
Właściciel firmy jest ubiegłorocznym finalistą konkursu racjonalnej jazdy Optifuel Challenge 2021 i sam nagradza finansowo kierowców, którzy jeżdżą oszczędnie.
„Zawsze powtarzam kierowcom: ten samochód jest wyposażony w tyle systemów ograniczających zużycie paliwa i wpływających na ekonomikę jazdy, czy to elastyczny tempomat z funkcją Optiroll, czy tempomat adaptacyjny ACC,czy też tempomat topograficzny i nawet system wyłączania silnika po 5 minutach, że wystarczy, aby nie przeszkadzali w pracy temu pojazdowi, a będą jeździli ekonomicznie i przywozili oszczędności” – dodaje przewoźnik.
Dodatkowo mobilne narzędzie do zarządzania flotą Optifleet pozwalające, jak w przypadku modułu Check, na generowanie raportów danych technicznych do kontroli zużycia paliwa w pojeździe przez kierowcę wspiera obniżenie kosztów operacyjnych.
Wygodna kabina dla kierowcy
Nowe pojazdy wyposażono w komfortową kabinę sypialną z wysokim dachem High SleeperCab, zawieszoną na 4 poduszkach powietrznych. Górną leżankę można przekształcić w półkę z drabinką i siatką na bagaże. Oprócz licznych schowków na rzeczy osobiste i drobiazgi w kabinie jest również telewizor oraz lodówka o pojemności 40 l w schowku środkowym pod kanapą, z dodatkowym wyciszeniem, z termostatem i funkcją ochrony akumulatorów pojazdu.
„Paweł Pietrzak już od prawie 10 lat zamawia w wyposażeniu fotele komfortowe, biorąc je jako standard. Teraz kierowcy modeli EVO na pewno docenią nowe, całkowicie regulowane, wentylowane fotele i bardziej wygodną leżankę z nowym materacem” – komentuje Sebastian Piskadło, przedstawiciel handlowy Nijhof-Wassink podczas przekazania pojazdów.
Wygodę pracy zapewni kierowcom również nowa kolumna kierownicy Easy Access z zakresem regulacji w trzech płaszczyznach oraz multimedialny system audio, nawigacji oraz rozrywki Roadpad, który zawiera m.in. nawigację dla pojazdów ciężarowych.
„Nowe oświetlenie LED to rewelacja. Widoczność z przodu jest bardzo ważna. Gdy reflektory skutecznie oświetlają drogę, jest jak w dzień i wzrok nie męczy się podczas jazdy po zmroku. Zwłaszcza że bardzo duża część naszych kierowców jeździ nocą” – mówi właściciel UTC Pietrzak i dodaje: „Pojazdy są też m.in. doposażone w klimatyzację postojową i halogeny z orurowaniem na dachu, mają polakierowane lusterka. Są dopięte na ostatni guzik. Jest wszystko i dla wygody kierowcy, i dla firmy,aby przywoziły oszczędności. Kierowcy chcą jeździć tymi samochodami, a uważam, że muszą jeździć tym, czym chcą, bo bardzo dużo czasu spędzają w kabinie i to jest ich drugi dom” – wskazuje właściciel, który pilnuje bogatego wyposażenia pojazdów, co później jest ważne, by wartość odsprzedaży była wysoka.
Docenia także współpracę z punktami dealerskimi Nijhof-Wassink, gdzie serwisuje wszystkie pojazdy Renault Trucks i ceni tak ważny aspekt, jak czas napraw i dostępność części zamiennych oraz współpracę z działem handlowym. „Nie jest sztuką sprzedać ciężarówkę, tylko sztuką jest zaopiekować się klientem po sprzedaży, jak to robi Sebastian Piskadło” – dodaje na koniec Paweł Pietrzak.
W 2022 r. przewoźnik odbiera kolejne modele nowej gamy T EVOlution – będą to pojazdy z większymi zbiornikami paliwa o łącznej pojemności niemal 1500 l. To, jak mówi właściciel, pomoże w planowaniu i optymalizacji długich tras i przyniesie kolejne oszczędności.