Nowości Schmitz Cargobull do transportu multimodalnego

Nowe przyczepy pod zabudowy wymienne – modele Schmitz Cargobull A.WF oraz Z.WF (fot. Schmitz Cargobull)

Na początku roku w ofercie produktowej Schmitz Cargobull pojawiło się podwozie wymienne A.WF i Z.WF do transportu krótkich kontenerów wymiennych, a także zupełnie nowe nadwozie wymienne W.BO stanowiące efektywne rozwiązanie multimodalne.

Transport multimodalny ładunków drobnicowych staje się coraz ważniejszy w Europie w wyniku rosnącego natężenia ruchu, związanej z nim emisji dwutlenku węgla oraz ze względu na wymagania wielu spedytorów dotyczące zrównoważonej logistyki. Umożliwienie szybkiego przejścia między transportem drogowym a kolejowym, ogólne bezpieczeństwo transportu i konieczność zapewnienia elastycznych środków transportu – w tym przyczep – stawiają surowe wymagania producentom pojazdów.

Fot. Schmitz Cargobull

Przyczepy A.WF i Z.WF wyróżniają się prostą i solidną konstrukcją, mają szeroki zakres prześwitów, dzięki czemu można je łatwo dostosować do przewożenia nadwozi o różnej charakterystyce. Są optymalnie wyposażone, aby uprościć operacje wymiany i umożliwić ekonomiczną obsługę kontenerów wymiennych. Opcjonalnie podwozia są również dostępne w wersji ocynkowanej ogniowo.

Podwozia wymienne zostały opracowane, zaprojektowane i są produkowane przez firmę Schmitz Cargobull na Słowacji w nowej lokalizacji Schmitz Cargobull w Michalovcach. Natomiast nadwozie wymienne W.BO będzie produkowane na zamówienie przez specjalizującą się w tego typu produktach słowacką firmę Kerex.

Przyczepa A.WF (fot. Schmitz Cargobull)

Przyczepa A.WF dzięki solidnemu dwuosiowemu podwoziu ze stali i blokadom dla kontenera 20-stopowego zapewnia optymalne wyposażenie do zabezpieczania i transportu kontenerów i nadwozi wymiennych. Aby efektywnie transportować nadwozia wymienne i kontenery, przyczepę A.WF optymalnie dostosowano do wymagań transportu multimodalnego.

Przyczepa centralnoosiowa Z.WF została również zoptymalizowana pod kątem elastycznego transportu nadwozi wymiennych i kontenerów 20-stopowych. Oba podwozia zaprojektowane i przetestowane pod kątem realizacji różnorodnych zadań transportowych, przy ładowności ok. 14,5 t, nadają się do transportu kontenerów morskich i nadwozi wymiennych ze znormalizowanymi mocowaniami kontenerów ISO (20′).

Nawozie wymienne Schmitz Cargobull W.BO do transportu towarów suchych ma zabudowę o gładkich ściankach konstrukcji stalowej. (Fot. Schmitz Cargobull)

Podwozia mogą zostać opcjonalnie ocynkowane ogniowo, co daje wysoką odporność na korozję i zapewnia optymalną ochronę przed rdzą. Wszystkie ocynkowane części objęte są 10-letnią gwarancją na przerdzewienie. Cynkowanie zapewnia optymalną ochronę powierzchni pojazdów, ponieważ konwencjonalne mechaniczne obciążenia podczas codziennego transportu nie pozostawiają trwałych skutków. Przyczynia się to do utrzymania stabilnej wartości, czego efektem jest wysoka cena przy odsprzedaży.

Nadwozie wymienne W.BO to nowy dodatek do gamy produktów Schmitz Cargobull jako multimodalne rozwiązanie transportowe. Zamiast tracić czas podczas załadunku i rozładunku, nadwozie można odstawić i natychmiast zastąpić innym, gotowym do dalszego transportu. Oprócz oszczędności czasu daje to  bardziej efektywne wykorzystanie pojazdu transportowego. Ponadto skraca też czas jazdy  kierowcy oraz unika się pustych przebiegów.

Nadwozie wymienne Schmitz Cargobull W.BO do transportu towarów suchych ma zabudowę o gładkich ściankach  konstrukcji stalowej. Przewidziano szeroki zakres opcji wyposażenia, takich jak system piętrowy, drzwi rolowane lub standardowy system otworów we wnętrzu do mocowania drążków zabezpieczających. Schmitz Cargobull oferuje 3 różne modele nadwozi wymiennych W.BO, które są przeznaczone do obsługi szerokiej gamy zadań transportowych. Są one dostępne w wersji stalowej  długości 7,45 m ze ścianami gładkimi lub pofałdowanymi oraz w wersji długości 7,82 m z gładkimi ścianami.

Opracowanie: Dariusz Piernikarski

Nadwozia wymienne W.BO dostępne są w wersji długości 7,45 m ze ścianami gładkimi lub pofałdowanymi oraz długości 7,82 m z gładkimi ścianami. (Fot. Schmitz Cargobull)