Nowe Iveco S-Way 570 zaraz po tym jak trafiło do floty tartaku Karl Streit – podobnie jak jego poprzednik Stralis – otrzymało oryginalne malowanie, obejmujące motywy historii firmy od założenia w 1865 r. Punktem wyjścia do tuningu był model Iveco S-Way AS440S57T/FP w konfiguracji 4×2 i dopuszczalnej masie całkowitej zestawu 44 t.
Transport drewna nie jest łatwy, ponieważ jego ciężar może się zmieniać ze względu na zawartość wilgoci. Stąd dla firmy podczas wyboru pojazdu istotny był mocny silnik i stabilność pojazdu. Wybór padł na silnik Cursor 13 o mocy 570 KM. Ciężarówka ma pełne zawieszenie pneumatyczne i przestronną kabinę Active Space o wysokości wewn. 2,15 m.
Kabina ozdobiona została motywami z Schwarzwaldu. Jest stary tartak z młynem i kłodami, czapka Schwarzwaldu i flagi przyjaźni Niemiec i Francji. Malowania widoczne są również na przednim grillu, lusterkach i panelach bocznych.
Z myślą o kierowcy kabina zyskała indywidualne wyposażenie. Wygodę zapewniają oprócz w pełni automatycznej klimatyzacji, w tym klimatyzacji i ogrzewania postojowego, także wygodne skórzane fotele z podparciem odcinka lędźwiowego oraz trzystopniową funkcją chłodzenia i ogrzewania.Do tego obracany fotel pasażera, wielofunkcyjna skórzana kierownica, roleta przeciwsłoneczna na bocznych szybach, system informacyjno-rozrywkowy, duże schowki, wygodne łóżko, odchylany telewizor LCD oraz kuchenka mikrofalowa wbudowana w schowek.
Dalsze indywidualne wyposażenie pojazdu obejmuje też m.in. asystenta skrętu, przygotowanie do montażu napędów pomocniczych i systemu telematycznego, poszerzony pomost roboczy za kabiną, system monitorowania ciśnienia w oponach, automatyczny system łańcuchów przeciwśnieżnych, listwę świetlną z czterema światłami drogowymi .
Pojazd transportuje tarcicę z rodzinnego Schwarzwaldu do sąsiedniej Francji – pokonuje trasy o różnej topografii od płaskich dróg po najwyższe tereny Alp.