
Rozpoczęcie produkcji seryjnej ciężarówki Mercedes-Benz eActros, przeznaczonej do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, zaplanowano na bieżący rok.
W niektórych aspektach seryjny eActros będzie zdecydowanie lepszy od dotychczasowego prototypu np. pod względem zasięgu, osiągów napędu i bezpieczeństwa. Na przyszły rok przewidziano rozpoczęcie produkcji seryjnej niskopodłogowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, zbudowanego na bazie eActrosa. Obecnie planowane są jego pierwsze testy u klientów eEconic znajdzie zastosowanie głównie jako śmieciarka w gospodarce komunalnej.
Podczas tegorocznych lutowych mrozów inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks w Jurze Szwabskiej poddali eActrosa i eEconica wnikliwej analizie oraz różnorodnym testom. Przedseryjne prototypy ciężarówek Mercedes-Benz z akumulatorowym napędem elektrycznym sprawdzają się na śniegu i lodzie, w codziennej eksploatacji transportowej u klientów, a także podczas intensywnych jazd na torze testowym. Eksperci zwrócili szczególną uwagę na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w niekorzystnych warunkach pogodowych. Intensywnie testowano także układy zarządzania temperaturą i energią. Oba te elementy zapewniają energooszczędne utrzymanie odpowiedniej temperatury zarówno w układzie napędowym, jak i w kabinie kierowcy, nawet w niskich temperaturach. Prototyp eActrosa już od 2018 r. jest z powodzeniem eksploatowany przez klientów w każdych warunkach pogodowych. Najnowsze testy potwierdzają, że eActros i eEconic sprawdzą się nawet w warunkach zimowych.

