Renault Polska liderem polskiego rynku samochodów dostawczych w roku 2020

fot. Renault Polska

W 2020 r. zarejestrowano w Polsce 8 950 samochodów dostawczych Renault – dało to firmie 15-procentowy udział w rynku i pozycję lidera samochodów dostawczych. 

Model Renault Trafic utrzymał pozycję lidera w segmencie minibusów, a Renault Master – wśród samochodów dostawczych do 3,5 t. dmc. Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5 380 samochodów marki Renault i Dacia.

Sprzedaż flotowa
W 2020 r. sprzedaż aut Grupy Renault dla firm i instytucji na polskim rynku osiągnęła poziom ponad 36 500 egzemplarzy. Łącznie udział Grupy Renault w rynku sprzedaży do firm oraz instytucji wyniósł 10,1%. Wśród kluczowych klientów Grupy Renault w ub.roku znaleźli się m.in. Alior Bank (600 zakupionych samochodów) i Traficar (2000 zakupionych samochodów). Grupa Renault zawarła kontrakty również z Polską Spółką Gazownictwa, a także firmami Teltech, Kangoor, Ratownik, Petit Forestier, Hertz czy RTV EURO AGD.

Plany na rok 2021
W 2021 r. pojawi się wiele nowych modeli Renault i Dacia. Na rynek trafi nowa gama Trafica do przewozu osób. Będą to 2 modele: nowy Renault Trafic Combi i nowy Renault Trafic SpaceClass. To pojazdy o dynamicznym wyglądzie zewnętrznym, bardziej wyrazistym przodzie, unikatowym kolorze nadwozia Czerwony Carmin i zupełnie odnowionym wnętrzu.

Gama samochodów dostawczych zostanie poszerzona też o nowe Renault Express Van
i Kangoo Van.

Tomasz Mróz (fot. Radosław Nawrocki)

«Rok 2020 był trudny dla całego sektora motoryzacyjnego ze względu na pandemię Covid-19. Mimo to udało nam się zrealizować nasze cele: wejście do TOP5 sprzedaży samochodów osobowych oraz powrót na pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych. Renault awansowało także na czwarte miejsce w Polsce pod względem sprzedaży ogółem i znalazło się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych » – podsumował na konferencji on-line Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Renault w Polsce. « W 2021 r. dzięki naszej szerokiej ofercie samochodów elektrycznych i hybrydowych chcemy umocnić swoją pozycję w tym segmencie. Naszą ambicją jest również awans Dacii o dwa miejsca w rankingu sprzedaży oraz utrzymanie pozycji Renault i zachowanie tytułu lidera na rynku samochodów dostawczych. Ważnym elementem naszej strategii jest rozwijanie naszych narzędzi sprzedaży online».

W 2021 r. Renault będzie kontynuować cyfryzację swoich usług, by zapewnić wzrost satysfakcji klienta. Innowacyjna usługa wideo naprawy pozwoli na zdalny kontakt z klientem w trakcie serwisowania. Rozwijane będą także sklepy online R-SHOP I DACIA SHOP, umożliwiające m.in. wzięcie mini kredytu oraz rezerwację wizyty u dealera za pośrednictwem Internetu, a także zapewniające bezpośrednią dostawę akcesoriów do klienta. Pojawi się również możliwość zdalnej rezerwacji jazd testowych. Nowością będzie Renault Mobility, program samochodów zastępczych Renault.

Renault liderem elektrycznych vanów w Europie
Renault – dzięki modelowi Renault Kangoo Z.E – jest również liderem rynku elektrycznych pojazdów dostawczych w Europie. W całym 2020 r. sprzedano 9919 egzemplarze tego modelu, co oznacza to, że blisko co trzeci lekki elektryczny samochód dostawczy sprzedany w tym roku w Europie to Renault Kangoo Z.E. (29,2% udziału w rynku). Łącznie od premiery rynkowej w 2010 r. – ten elektryk znalazł w Europie 57 648 nabywców.

Fot. Renault Polska