MAN TGX, czyli International Truck of the Year 2021

Gianenrico Griffini, przewodniczący jury konkursu Internationa Truck of the Year
Gianenrico Griffini, przewodniczący konkursowego jury przed wręczeniem statuetki (fot. MAN)

Europejscy przedstawiciele mediów branżowych nagrodzili nowego MAN-a TGX tytułem International Truck of the Year 2021. Prestiżową statuetkę z rąk Gianenrico Griffiniego, przewodniczącego jury, odebrał Andreas Tostmann, prezes zarządu MAN Truck & Bus w trakcie wirtualnej ceremonii.

Jury, w skład którego wchodzi 24 branżowych dziennikarzy reprezentujących najważniejsze europejskie specjalistyczne czasopisma poświęcone tematyce pojazdów ciężarowych, nagrodziło nową ciężarówkę MAN TGX za wyjątkowe osiągnięcia pod względem komfortu jazdy, warunków pracy i przebywania w kabinie, bezpieczeństwa, zapewnienia efektywności zużycia paliwa, możliwości połączeń, innowacyjnych usług oraz filozofii leżącej u podstaw systemu obsługi i wyświetlania danych.

Tytuł International Truck of the Year jest wyrazem ogromnego uznania dla wspaniałej pracy naszego zespołu firmy MAN. Od ponad pięciu lat zespół miał tylko jeden cel: zaprojektować i wprowadzić na drogi najlepszy dla kierowców i naszych klientów pojazd ciężarowy. Przyznana nam renomowana nagroda jest tego odzwierciedleniem: cel został osiągnięty – powiedział z zadowoleniem dr Andreas Tostmann, prezes zarządu spółki MAN Truck & Bus.

Andreas Tostmann, prezes zarządu MAN Truck & Bus
Andreas Tostmann, prezes zarządu MAN Truck & Bus odebrał statuetkę Międzynarodowej Ciężarówki Roku w czasie wirtualnej ceremonii

Od lutego 2020 r. członkowie jury International Truck of the Year Award (ITOY) mieli możliwość dokładnego poznania nowego MAN-a TGX. Oprócz komfortu jazdy docenili oni także stanowisko pracy kierowcy, m.in. bardzo dobrą czytelność całkowicie cyfrowo wyświetlanych wskaźników i parametrów. Zwrócili też uwagę na intuicyjną obsługę funkcji związanych z jazdą i mediami dzięki nowej, regulowanej wielofunkcyjnej kierownicy i innowacyjnej funkcji jednostki sterującej MAN SmartSelect.

Jurorzy ITOY pozytywnie ocenili też komfort przebywania w nowej kabinie. Podczas jazd testowych mogli się również przekonać o wyjątkowej efektywności układu napędowego spełniającego normy Euro 6d, który także dzięki udoskonalonej pod względem aerodynamicznym kabinie i zastosowaniu jeszcze bardziej przewidującego, opartego na GPS tempomatu MAN EfficientCruise pozwala na ograniczenie zużycia paliwa nawet o 8,2% w stosunku do poprzedniej wersji pojazdu.

Uwadze jury nie umknął także wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Zastosowane liczne systemy, takie jak oparte na radarze systemy wspomagania przy skręcaniu i przy zmianie pasa ruchu, system utrzymania pasa ruchu lub asysta podczas jazdy w korku, ułatwiają pracę kierowcy, a także w istotny sposób przyczyniają się do zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Eksperci uznali także nowy pojazd MAN TGX za zaawansowany pod względem architektury systemu elektronicznego i związanej z nim oferty usług cyfrowych.

Komfortowy i ekonomiczny
Nowy MAN TGX jest bardzo zaawansowany pod względem komfortu jazdy, efektywności zużycia paliwa, możliwości licznych połączeń oraz komfortu odczytu wartości parametrów i obsługi. Powody przyznania mu tytułu Truck of the Year 2021 są zatem oczywiste. Nowy MAN TGX jako przyszłościowy pojazd ciężarowy odpowiada na wszystkie potrzeby transportowe dziś i jutro – podsumował werdykt Gianenrico Griffini, przewodniczący jury podczas uroczystości wręczenia nagrody.

Zgodnie z regulaminem corocznej nagrody International Truck of the Year jest ona przyznawana nowemu pojazdowi zaprezentowanemu w ostatnich12 miesiącach, który w największym stopniu przyczynia się do zrównoważonego rozwoju drogowego transportu towarowego. Przy ocenie brane są pod uwagę takie kryteria, jak nowe rozwiązania techniczne i udoskonalenia, a także innowacyjne rozwiązania na rzecz poprawy ekonomiczności, bezpieczeństwa i poszanowania środowiska.

Dodajmy, że w lutym 2020 r. spółka MAN Truck & Bus po raz pierwszy zaprezentowała publicznie pojazdy MAN nowej generacji, a od wczesnej wiosny nowe pojazdy z lwem na kratce chłodnicy są dostarczane klientom w całej Europie. Od momentu powstania pierwszych koncepcji pojazdów firma MAN zwracała się regularnie do 300 firm transportowych i 700 kierowców z prośbą o opinię na temat oczekiwań w stosunku do nowych pojazdów ciężarowych. Uzyskane odpowiedzi i uwagi zostały uwzględnione przy tworzeniu koncepcji pojazdów MAN nowej generacji. Dzięki temu nowe pojazdy jeszcze bardziej koncentrują się na potrzebach przedsiębiorstw w zakresie efektywności wykorzystania pojazdów i zużycia paliwa, a kierowcom zapewniają wyjątkowo ergonomiczne stanowisko pracy, wysoki poziom bezpieczeństwa i idealne warunki do wypoczynku podczas przerw.