Niedawno w fabryce Tatry z linii montażowej zjechały pierwsze ciężkie ciągniki siodłowe w konfiguracji 8×8 wywodzące się z modelu Phoenix. Dotychczas w segmencie militarnym modelu Phoenix czeski producent ciężarówek miał tylko 2-, 3- i 4-osiowe podwozia lub 3-osiowe ciągniki siodłowe.
Nie udało się nam jeszcze zdobyć pełnych informacji na temat ciągnika Tatra Phoenix 8×8, ale wiadomo już, że pojazd jest wyposażony w silnik Paccar MX-13 340 (Euro III) o mocy 340 kW (460 KM), automatyczną skrzynię biegów Allison 4500, napęd na wszystkie koła 8×8, kabinę sypialną zapożyczoną z modelu DAF CF, terenowe opony Michelin 16.00R20 montowane na pojedynczych kołach. Do jazdy w terenie ciągnik jest wyposażony w układ regulacji ciśnienia powietrza w oponach. Dziewiąte koło zapasowe znajduje się po prawej stronie za kabiną kierowcy. Zbiornik paliwa o dużej pojemności umieszczono na ramie za mechanizmem obniżającym koło zapasowe. Nowy ciągnik pomalowano matowym lakierem zbliżonym do koloru pustyni. Oznacza to, że odbiorcą tych ciężarówek może być jeden z krajów arabskich.
Widoczne jest bardzo racjonalne podejście producenta do konfiguracji samochodu. Silnik Euro III bez kosztownego układu oczyszczania spalin, w kabinie zrezygnowano z klimatyzacji. Najprawdopodobniej komponenty wydajnego układu chłodzenia znajdują się za kabiną. Wśród dodatkowego wyposażenia warto zauważyć wciągarkę jednobębnową z napędem hydraulicznym i planetarną skrzynię biegów, która jest zainstalowana po prawej stronie między 2 i 3 osią. Wciągarka może być wykorzystywana np. do odzyskiwania uszkodzonych pojazdów i ładowanie ich na naczepę.