Szwedzka firma Haldex stanie się wiodącym dostawcą elektronicznych układów hamulcowych (EBS) i systemów zawieszenia pneumatycznego dla pojazdów produkowanych przez Grupę Wielton, ponieważ rozszerza swoje usługi dla flot w całej Europie.
Haldex i Grupa Wielton podpisały 3-letni kontrakt na dostawę elektronicznych układów hamulcowych EBS i systemów zawieszeń pneumatycznych do naczep. Przy szacowanej wartości kontraktu określanej jako dwucyfrowa liczba w milionach euro, obecne partnerstwo zostało znacznie rozszerzone. Rozpoczęcie realizacji umowy planowane jest do końca pierwszego kwartału 2021 r.
EBS steruje elektronicznie układem hamulcowym i może rozdzielać siłę hamowania w różny sposób między koła w zależności od potrzeb, co skutkuje krótszą drogą hamowania w porównaniu z systemami bez EBS, w których siła hamowania na kołach jest zawsze taka sama. Umowa z Grupą Wielton będzie pierwszą umową, na podstawie której Haldex dostarczy nową generację swoich układów hamulcowych o nazwie EBS 4.0.
Grupa Wielton w 2019 r. osiągnęła produkcję na poziomie 16 tys. pojazdów, w skład Grupy wchodzą takie marki jak Wielton (Polska), Fruehauf (Francja), Lawrence Dawid (Wielka Brytania), Langendorf (Niemcy) oraz Viberti (Włochy).
Ta umowa daje nam doskonałą okazję do wprowadzenia naszego nowego systemu EBS 4.0 dla naczep dla całej Grupy Wielton oraz do rozwoju usług i rynku części zamiennych w całej Europie – powiedział wiceprezes Haldex – Trailer Europe, Klaus Regenfuss.