Pierwszy w Polsce zestaw przestrzenny: Scania R410 LNG + zabudowa Wesob

Fot. Scania Polska

Zestaw przestrzenny: długie trzyosiowe podwozie Scania R410 LNG w układzie 6×2 z zabudową oraz przyczepą centralnoosiową Wecon o pojemności aż 115 m³ trafiło do firmy F.T.H. „DAW – TRANS” z Wolbromia. Zestaw będzie wykorzystywany do transportu różnorodnych towarów na trasie Polska – Niemcy. Szacowany przebieg to ok. 230 tys. km rocznie.

Pojazdy gazowe Scanii zasilane są metanem. Oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest proste do wykonania. Oba rodzaje gazu są również dostępne w formie sprężonej lub skroplonej. Pojazdy Scania napędzane gazem mogą być wykorzystywane zarówno podczas pracy na długodystansowych trasach, placach budów, jak i w transporcie miejskim.

Scania R410 LNG w układzie napędowym 6×2 wyposażono w gazowy silnik o pojemności 13 litrów i mocy 410 KM (przy 1900 obr./min) generuje moc 2000 Nm w zakresie 1100 – 1400 obr./min. Zgodnie z wymaganiami przewoźnika, auto wyposażono w dwa kriogeniczne zbiorniki na skroplony gaz ziemny o łącznej pojemności 1124 litrów, co pozwala zatankować około 415 kg LNG. Taka ilość metanu przekłada się na zasięg niemal 1500 km.

To pierwszy tego typu pojazd Scania w Polsce. Zestaw przestrzenny to atrakcyjne rozwiązanie, które pozwala na optymalizację kosztów transportu, a wykorzystanie LNG jako paliwa przynosi dodatkowe korzyści środowiskowe w postaci ograniczenia emisji CO2. Nasze pojazdy ciężarowe nowej generacji z napędem gazowym pozwalają na uzyskanie idealnej równowagi między niską emisją spalin, mocą i zasięgiem. Optymalizując transport w inteligentny sposób, wykorzystując digitalizację i automatyzację oraz paliwa alternatywne, możemy ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko – skomentował Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

Zabudowa Wesob
Dostarczony zestaw dysponuje kubaturą aż 115 m³, pozwalając na transport 38 europalet. A przy wykorzystaniu systemu podwójnej podłogi liczba przewożonych palet podwaja się. Ramę wykonano z ocynkowanej ogniowo stali o podwyższonej wytrzymałości. Odsuwane ściany i dach wraz z możliwością jego podnoszenia na czas załadunku to bardzo często zamawiane rozwiązanie w zabudowach kubaturowych Wesob.

18 – tonowa przyczepa centralnoosiowa to sztandarowy produkt marki Wecon. Dzięki bardzo wysokiej jakości wykonania przyczepy są nie tylko lekkie, lecz także niezwykle sztywne i odporne na trudy codziennej eksploatacji. Automatycznie podnoszona oś przednia, czy przesunięte ku górze opuszczane podpory to efekt doświadczeń i oczekiwań licznych klientów, którzy swymi uwagami przyczyniają się do wzbogacania oferty firmy Wesob.

Fot. Scania Polska
Fot. Wecon
Fot. Wecon
Fot. Wecon