
2 kwietnia 1900 roku firma Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowiła nazywać swoje samochody „Mercédès”, od imienia córki Emila Jellinka. Ten austriacki biznesmen, mieszkaniec Nicei, handlował automobilami Daimlera i zapisywał je do udziału w wyścigach.
Pierwszy pojazd o melodyjnym hiszpańskim imieniu – Mercedes 35 PS – wywołał sensację podczas wyścigu w Nicei już w marcu 1901 r. – nie tylko z powodu bardzo zaawansowanej techniki, która pozwoliła wygrać mu kilka wyścigów, ale także z uwagi na bardzo elegancki wygląd.

Od tamtej pory chłodnice osobowych samochodów Daimlera zdobił zakrzywiony napis „Mercédès”. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy 23 czerwca 1902 r., a od 26 września 1902 r. była chroniona prawem. Niebawem nazwa marki – zmieniona na „Mercedes-Benz” po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r. – stała się zarówno wyrazem, jak i symbolem przywiązania do luksusu oraz innowacji.
Do dziś Mercedes-Benz jest jedyną marką motoryzacyjną, która nosi imię kobiety. Kobiety takie jak Mercédès Jellinek czy Bertha Benz od samego początku kształtowały historię sukcesu Mercedes-Benz – mówi Bettina Fetzer, szefowa marketingu Mercedes-Benz AG.