52 nowe furgonetki Tesco z elektrycznymi agregatami E-200 będą dowozić produkty do klientów w Wielkiej Brytanii. Sieci detalicznej zależało na wykorzystaniu rozwiązania, które umożliwiałoby ochronę ładunku przez cały czas, nawet przy wyłączonym zapłonie samochodu dostawczego.
W przeciwieństwie do typowych rozwiązań z napędem bezpośrednim, zaprojektowanych dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, agregat E-200 zapewnia stałą wydajność niezależnie od obrotów silnika pojazdu. Funkcja podtrzymania w agregatach E-200 jest obsługiwana przez akumulator pomocniczy pojazdu, umożliwiając również działanie funkcji Start/Stop w celu oszczędzania paliwa, zmniejszenia hałasu i emisji spalin.
Funkcja podtrzymania utrzymuje agregat chłodniczy w stanie pracy bez emisji spalin, podczas gdy kierowca zatrzymuje się na dostawę, ma przerwę lub podczas innego dłuższego unieruchomienia pojazdu. Daje to kierowcy możliwość zatrzymania w dowolnej chwili, bez konieczności zostawiania pojazdu na biegu jałowym w celu utrzymania chłodzenia przewożonego towaru.
W przeciwieństwie do typowych rozwiązań z napędem bezpośrednim przeznaczonych do pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, napędzany falownikiem agregat E-200 zapewnia stałą wydajność niezależnie od działania silnika pojazdu i może współpracować zarówno z pojazdami elektrycznymi, jak i spalinowymi. Dzięki rozwiązaniu „gotowy do pracy” agregat E-200 nie wymaga zestawu montażowego, sprężarki drogowej ani modyfikacji pojazdu. Wykorzystuje ono opatentowane rozwiązanie zarządzania energią, które przyczynia się do niższego zużycia energii, większej autonomii pojazdu oraz wyższej wydajności i niezawodności.
Zmieniając parametry energii elektrycznej doprowadzanej do agregatu chłodniczego, falownik może w razie potrzeby zapewnić większą moc, co powoduje szybsze obniżenie temperatury podczas chłodzenia wstępnego. Przez precyzyjne sterowanie zasilaniem falownik zapewnia dokładną kontrolę układu chłodniczego oraz wydajności chłodzenia lub grzania, potrzebną do uzyskania żądanej temperatury.
Dzięki całkowicie elektrycznemu agregatowi E-200 pojazdy mogą spełniać wymagania normy PIEK i przepisów dotyczących dostępu pojazdów do miast (UVAR) w zakresie poziomów hałasu w warunkach miejskich, wjeżdżać do stref niskiej emisji, a także pracować odpowiednio cicho podczas dostaw nocnych.