Aby zapewnić klientom największą możliwą oszczędność paliwa, Volvo Trucks wprowadza na rynek Volvo FH z technologią I-Save. Połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa może obniżyć jego koszt nawet o 7% w przewozach długodystansowych – bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.
Zapotrzebowanie na usługi transportowe w Europie rośnie, a samochody ciężarowe pokonują coraz większe odległości. Jednocześnie operatorzy transportu stają w obliczu rosnących cen oleju napędowego, które silnie oddziałują na rentowność. Najważniejszym elementem nowego Volvo FH I-Save jest najnowocześniejszy silnik D13TC – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Posiada tłoki z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali, co poprawia spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym – moduł Turbo Compound.
Silnik D13TC wytwarza do 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, co oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. To idealne rozwiązanie dla firm oferujących przewozy długodystansowe.
Do innych cech technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach. Wspólne efekty działania tych produktów i usług mogą doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 Step D*.
Każdy aspekt systemu I-Save dostosowany został do potrzeb przewoźników długodystansowych, szczególnie tych wykonujących ponad 120 000 km rocznie. Im dłuższe trasy, tym większe są potencjalne oszczędności. To potężny silnik, który zapewnia płynną i niezwykle ekonomiczną jazdę. Volvo FH I-Save będzie dostępne na rynkach europejskich od 11 marca 2019 r.
*Silnik D13TC Euro 6 step D z pakietem paliwowym dla transportu długodystansowego (I-Save) w porównaniu z silnikiem D13 eSCR Euro 6 step D bez takiego pakietu. Rzeczywista oszczędność paliwa jest różna i zależy od wielu czynników, na przykład użycia tempomatu, topografii, doświadczenia kierowcy i pogody.
Fakty – Volvo FH I-Save:
Każda funkcja I-Save została zaprojektowana w celu obniżenia kosztów paliwa. Wyposażenie Volvo FH I-Save:
- Silnik D13TC (Turbo Compound) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm)
- Nowe, wysoce wydajne pod względem zużycia paliwa osie tylne
- Funkcja automatycznego wyłączania silnika
- Tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa
- Pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku
- Zmodernizowana funkcja I-See
- Zmodernizowana skrzynia biegów I-Shift z oprogramowaniem dla transportu długodystansowego.