
Gamę nowych elektrycznych pojazdów Renault tworzą modele: Master Z.E., D Z.E. i D Wide Z.E. Niektóre z nich będą w sprzedaży jeszcze w tym roku, reszta w kolejnym. Wszystkie przeznaczone są na rynek transportu miejskiego.
Jak podkreśla zarząd Renault Trucks, nowe konstrukcje są wynikiem dziesięcioletniej pracy. Firma wraz ze swoimi klientami-partnerami testowała je w warunkach rzeczywistych, aby uzyskać jak najwięcej informacji na temat eksploatacji, zachowania akumulatorów, sprzętu do ładowania i szczególnych wymagań w zakresie obsługi.
Dziś możemy zaoferować gamę pojazdów elektrycznych o udowodnionych osiągach, a nasi eksperci są gotowi pomóc klientom w przejściu na elektromobilność. Dziesięć lat temu byliśmy pionierami, dziś jesteśmy ekspertami − mówi prezes Renault Trucks, Bruno Blin.
Nowy Renault Master Z.E., który będzie miał swoją premierę we wrześniu 2018 r., ma służyć do transportu na ostatnim odcinku dostawy i umożliwia dostęp do wszystkich obszarów miejskich – nawet tych, w których obowiązują surowe ograniczenia ruchu. Jego akumulator ładuje się przez sześć godzin. Pojemność ładunkowa jest taka sama jak w konwencjonalnym Renault Master napędzanym silnikiem wysokoprężnym, ponieważ akumulatory zamontowane są pod fotelami. Gama Master Z.E. dostępna jest w sześciu wariantach (cztery pojazdy o nadwoziu furgonowym i dwa o nadwoziu skrzyniowym).
Specjalnie zaprojektowana 16-tonowa wersja Renault D Z.E. została pomyślana jako pojazd do dystrybucji i transportu chłodniczego, a 26-tonowy D Wide Z.E. do zbiórki odpadów. Oba modele wyposażono w przystawkę odbioru mocy ze standardowym złączem mechanicznym.
W zależności od zastosowania i konfiguracji akumulatorów samochody będą miały zasięg roboczy do 300 km, ale dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym będzie je można całkowicie naładować w czasie zaledwie 1−2 godzin za pośrednictwem złącza 150 kW Combo CCS. W przypadku nocnego ładowania prądem przemiennym czas potrzebny do pełnego naładowania akumulatora o pojemności 300 kWh wynosi 12 godzin. W tym przypadku użycie trójfazowego przemysłowego gniazda elektrycznego 380 V 32 A jest zupełnie wystarczające.
Produkcja modeli D Z.E. oraz D Wide Z.E. zacznie się w zakładzie Renault Trucks w Blainville-sur-Orne w drugiej połowie 2019 r.