
Miasta inwestują w nowocześniejszy transport
Autobusy hybrydowe kupiły ostatnio Jelenia Góra (3 egzemplarze) i Kraków (12 egzemplarzy). Przetargi wygrało Volvo. Zwycięski model 7900 Hybrid jest zasilany energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15−20 km/h przełącza się na zasilanie silnikiem Diesla. Baterie ładują się podczas hamowania. Zgodnie z przetargami autobusy doposażono w elektronikę: biletomaty, monitoring, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Coraz więcej miast inwestuje w autobusy całkowicie elektryczne. Cztery Solarisy Urbino 12 nowej generacji zasiliły pod koniec roku tabor Ostrowa Wielkopolskiego, a warszawiacy jeżdżą od dwóch miesięcy przegubowym 18 metrowym Solarisem Urbino 18 electric. To pierwszy tego typu pojazd w stolicy i jeden z pierwszych przegubowych „elektryków” w Europie, ale już w przyszłym roku Warszawa chce ich kupić aż 130. Wartość inwestycji, w którą wchodzi budowa infrastruktury ładowania, wyniesie ponad 400 mln zł.