Dwa niemieckie sądy – Sąd Rejonowy w Bonn oraz Wyższy Sąd Apelacyjny w Kolonii − odrzuciły apelację wniesioną przez BundesReifenVerband (BRV – Niemieckie Stowarzyszenie Producentów Opon), której przedmiotem był pozew o nielegalnym użyciu rozwiązania Ultra-Seal na niemieckim rynku.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy BRV, zrzeszające m.in. niemieckich producentów opon segmentu premium, dość otwarcie atakowało użytkowników stosujących Ultra-Seal oraz prowadziło akcję w mediach branżowych, której celem było wykazanie nielegalności zastosowania tego produktu. Powoływano się przy tym na paragraf 36 StVZO (niemieckie prawo o ruchu drogowym – German Road Vehicle Registration Regulations) i wytyczne ogłoszone przez Federalne Ministerstwo Transportu. Z kolei swoje kontrargumenty producent Ultra-Seal publikował na łamach fachowej prasy oponiarskiej. Jak pisaliśmy, sądy dwóch instancji oddaliły pozew wniesiony przez BRV.
Problemem dla BRV była zwiększona trwałość opon (tym samym spadek popytu na nowe opony) dzięki wykorzystaniu Ultra-Seal, wynikająca ze zmniejszonego zużycia ogumienia, w którym ciśnienie utrzymywane jest stale na optymalnym poziomie.
Po udanym zakończeniu spraw sądowych Ultra-Seal może ponownie rozszerzać swoją działalność na rynku niemieckim – proces ten w istotny sposób został zahamowany przez wcześniejsze działania podejmowane przez BRV.
Firma Ultra-Seal działa na rynku amerykańskim od ponad 40 lat. Jej produkt to płyn zabezpieczający opony przed potencjalnymi nieszczelnościami, przebiciami i uszkodzeniami (wystrzałem). Uszczelnia większość przebić w momencie ich wystąpienia, gwarantuje zmniejszenie ilości wydzielającego się ciepła oraz wydłuża żywotność, utrzymując w oponie właściwe ciśnienie, co korzystnie odbija się również na zmniejszeniu oporów toczenia i zużyciu paliwa przez pojazd.