Fabrykę w Madrycie można by określić jako zakład montażu – nie ma tu bowiem odlewni, kuźni i pras, na których kształtowano by blachy nadwozia, nie montuje się tu też silników ani skrzyń biegów. Podstawowe działy produkcyjne to: spawalnia, montaż, lakiernia, jest też dział logistyczny (magazyny komponentów i produktów gotowych). Ponad 350 dostawców, głównie z Włoch, Hiszpanii i Francji, zaopatruje regularnie zakład w niezbędne komponenty – zapasy bieżące wystarczają zaledwie na 3 dni produkcji, a lista dostarczanych komponentów przekracza 22 tys. numerów referencyjnych. Codziennie na teren zakładu wjeżdża ok. 100 samochodów ciężarowych zaopatrujących fabrykę w niezbędne do produkcji części. Jest też lokalny outsourcing produkcji – dotyczy to np. wykonywania plastikowych paneli desek rozdzielczych.
Obecnie produkcja realizowana jest w systemie dwuzmianowym, dziennie bramy fabryki opuszcza 112 nowych ciężarówek. Maksymalnie na dwóch zmianach można wyprodukować ok. 140 pojazdów, a maksymalna wydajność produkcyjna fabryki to 54 tys. samochodów rocznie. W 2014 r. wyprodukowano tu 21 900 pojazdów, w tym 14 500 modeli Stralis, 7248 Trakker, resztę stanowiły pojazdy specjalne (głównie na potrzeby militarne). 90% produkcji trafia poza Hiszpanię, samochody są również przygotowywane do późniejszego montażu CKD (complete knock-down) w Rosji, Libii, Maroku i RPA. Plany zakładają wyprodukowanie w 2015 r. 25 tys. modeli Stralis i Trakker.

Rzut oka na produkcję
Patrząc na roboty transportowe, na których znajdują się montowane podwozia, osie, skrzynie biegów z silnikami czy kabiny, powoli przesuwające się po jasnej i w sumie cichej hali produkcyjnej, odnosi się wrażenie całkowitego braku pośpiechu czy nerwowości. Roboty automatycznie przewożą fragmenty ciężarówek pomiędzy kolejnymi stanowiskami (wyspami), na których dobrze zgrane ze sobą zespoły kompletują kolejne elementy. Liczebność tych grup zależy od zakresu wykonywanych operacji, a czas przejazdu i pobytu samochodu (jego fragmentów) na każdym z gniazd jest taktowany tak, aby możliwe było precyzyjne wykonanie wszystkich niezbędnych czynności.
Efektywność, profesjonalna obsługa, bezpieczeństwo, jakość – to są podstawy, na których zbudowano cały system produkcji, zgodnie z wytycznymi programu WCM – World Class Manufacturing. Cały proces produkcji prowadzony jest zgodnie z ideą zera usterek – sprzyja temu stały dostęp pracowników do szczegółowej dokumentacji technicznej i opisów procesów technologicznych realizowanych w poszczególnych węzłach.