Łatwiej, bo mobilnie

Wiele rozwiązań

Daimler FleetBoard oferuje klientom wiele różnych aplikacji na urządzenia mobilne. Jedną z nowości jest aplikacja FleetBoard Driver.app, która analizuje czas jazdy i odpoczynku kierowcy, dzięki czemu dostarcza szczegółowych informacji na temat sposobu prowadzenia pojazdu. Dotychczas dostęp do takich informacji mieli wyłącznie właściciele firm lub menedżerowie flot.

Obecnie za pomocą bazującej na Androidzie bezpłatnej aplikacji FleetBoard Driver.app (do pobrania z Google Play) kierowcy mogą sprawdzić swoją ocenę stylu jazdy FleetBoard i samodzielnie korzystać z usług zarządzania czasem pracy. Na podstawie oceny dotyczącej stylu jazdy FleetBoard (kierowcy, którzy prowadzą samochód w sposób przewidywalny i osiągają wyraźnie stałe prędkości, uzyskają najwyższe noty w systemie oceny stylu jazdy FleetBoard), aplikacja na bieżąco dostarcza kierowcom informacje o sposobie prowadzenia pojazdu w czasie ostatnio przejechanych tras. Na ekranie prezentowana jest zarówno nota ogólna, jak i oceny za poszczególne składowe: przewidywalność czy przyspieszanie i hamowanie.

Funkcja Time Manager umożliwia z kolei śledzenie, ile czasu kierowca przeznacza na pracę, a ile na odpoczynek. Co do minuty wskazuje pozostały czas jazdy, zarówno dzienny, jak i tygodniowy. Na 30 minut przed upływem czasu jazdy kierowca otrzymuje sygnał akustyczny oraz optyczny – może też zdefiniować okienko czasowe dla alarmu, by w odpowiednim czasie zacząć rozglądać się za miejscem postoju i zaparkować o odpowiednim czasie.

Ponadto aplikacja ma dodatkowe funkcje, które przydają się po zakończeniu jazdy. Cyfrowy trener pokazuje, jakie ćwiczenia warto zrobić, by rozciągnąć mięśnie szyi, barków, ramion i brzucha, a także górnej i dolnej części pleców. Użytkownicy mogą również notować, co jedli i jaki dystans pokonali na spacerze. Za pomocą sekcji społecznościowej My Community kierowca może komunikować się i wymieniać opinie z innymi kierowcami.

Dopasuje opony

TireInteractive – to aplikacja na iPady (do pobrania z AppStore), przygotowana przez Continental z myślą o klientach OEM w sektorze pojazdów użytkowych. Kluczowym elementem aplikacji jest wyszukiwarka Continental TireFinder, która została dostosowana do indywidualnych wymagań producentów samochodów ciężarowych i autobusów. Dzięki temu interaktywnemu e-narzędziu możliwe jest dopasowanie odpowiedniego rodzaju opon do pojazdów użytkowych z całej oferty Continental, w oparciu o istotne parametry wyszukiwania ogumienia, takie jak np. rozmiar, typ, przeznaczenie ogumienia czy rodzaj wykonywanego transportu.

Aplikacja umożliwia również zapoznanie się i pobranie pełnych opisów wszystkich modeli opon przeznaczonych dla producentów OEM znajdujących się w ofercie Continental – w tym trójwymiarowych rzutów, dokumentacji technicznej, broszur produktowych oraz dodatkowych materiałów, takich jak chociażby znany już Katalog Danych Technicznych w formacie PDF.

TireInteractive ma zwiększyć skuteczność działań handlowych oraz stanowić realne wsparcie dla klientów i doradców do spraw sprzedaży w sektorze OEM. Ponadto dzięki temu rozwiązaniu pracownicy działów sprzedaży mają dostęp do bieżących informacji o produktach z poziomu swoich iPadów i mogą je wysyłać e-mailem bezpośrednio do swoich klientów końcowych. Obecnie w aplikacji znajduje się oferta skierowana do pojazdów marek DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz Trucks, Renault Trucks, Scania oraz Volvo Trucks.

Mobilnie na autostradach

Aplikacja mobilna do zarządzania kontem w systemie viaToll służy m.in. pomocą w wyznaczaniu trasy do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta
Aplikacja mobilna do zarządzania kontem w systemie viaToll służy m.in. pomocą w wyznaczaniu trasy do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta (fot. viaToll)

Na podstawie przeprowadzonych badań potrzeb klientów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz operator systemu viaToll zdecydowali o stworzeniu aplikacji mobilnej do zarządzania kontem w ramach systemu viaToll.

Aplikacja oferuje następujące funkcjonalności: dostęp do informacji o stanie salda konta przedpłaconego (w tym anonimowego konta viaAuto), możliwość doładowania konta za pomocą karty płatniczej lub flotowej, wytyczanie trasy do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta oraz zestawienie podstawowych informacji o umowie.

Podczas tworzenia aplikacji jednym z najważniejszych kryteriów było bezpieczeństwo danych użytkownika, dlatego aplikacja jest zgodna ze standardami bankowymi. Dodatkowo została wyposażona w wiele funkcjonalności, które mają zapewniać najwyższy poziom ochrony zarówno danych osobowych, jak i samych transakcji doładowania konta. Programiści zastosowali m.in. mechanizm automatycznego wylogowania po ustalonym czasie, szyfrowane połączenie SSL oraz blokowanie na 30 minut po 20 nieudanych próbach logowania.

Obecnie aplikacja viaToll jest dostępna dla urządzeń z systemem Android (m.in. wersja 2.3, do pobrania z Google Play) oraz iOS (wersja min 7.0, do ściągnięcia z Apple iTunes). Można z niej korzystać zarówno na smartfonach, jak i tabletach. Trwają prace nad przygotowaniem wersji dla urządzeń z systemem Windows.

* Raport Ericsson ConsumerLab dostarcza informacji dotyczących sposobów użycia technologii i usług mobilnych w wybranych krajach świata. Część poświęcona Polsce została utworzona na podstawie 1865 wypełnionych ankiet internetowych. Ankietowani są grupą reprezentatywną dla 21 milionów Polaków w wieku 15–69 lat, korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu.

Autor: Renata Pawliszko