Girteka stawia na rynek polski – plany dalszego wzrostu w Polsce

Angel Kalinov, dyrektor spedycji a Girteka (fot. K. Biskupska)

Firma Girteka, jeden największych europejskich przewoźników drogowych, stawia na wzrost usług spedycji drogowej w Polsce i wzmocnienie efektywności swojej największej bazy transportowej w podpoznańskich Sadach.

Girteka uruchomiła oddział spedycji w Warszawie w styczniu 2025 r. Firma postawiła sobie za cel rozwój oferty poprzez rozwiązania brokerskie oraz o rozszerzenie możliwości przewozowych przy współpracy ze sprawdzonymi przewoźnikami z Polski i Europy.

Warszawa jest naszą bramą do wzrostu, tu budujemy silny zespół spedytorów i liderów biznesu. Wykwalifikowani eksperci w branży logistycznej i rozdrobniony rynek, z dużym udziałem wysoko wyspecjalizowanych przewoźników, to dla nas idealni partnerzy w realizacji usług brokerskich i założonych celów” – mówi Angel Kalinov, dyrektor spedycji w firmie Girteka.

Angel Kalinov, dyrektor spedycji w Girteka (fot. K. Biskupska)

Obecnie udział usług spedycyjnych w rocznych przewozach całopojazdowych (FTL) realizowanych przez Grupę Girteka to mniej niż 5%. Zakładanym celem jest wzrost do 25%, przy równoczesnej rozbudowie warszawskiego zespołu – zatrudnienie ma wzrosnąć z obecnych 15 do około 100 specjalistów.

Cele firmy Girteka

Girteka planuje realizować swoje cele koncentrując się na trzech kluczowych obszarach: poszerzaniu oferty usług, zacieśnianiu współpracy partnerskiej z przewoźnikami oraz rozwoju Portalu dla Partnerów. Rozwój usług brokerskich ma zwiększyć możliwości operacyjne firmy, zapewniając dodatkową przepustowość w szczytach sezonu i elastyczną ładowność w ramach usług spotowych. Dostawy będą realizowane we współpracy z przewoźnikami posiadającymi różne typy naczep, od chłodni i firanek po zestawy mega do transportu ładunków ponadgabarytowych.

Fot. K. Biskupska

Priorytetem dla oddziału spedycji jest budowa zdywersyfikowanej bazy partnerów oraz umacnianie długofalowych relacji, których podstawą jest wspieranie przewoźników w optymalizacji kosztów, z zachowaniem najwyższej jakości usług. Kolejne inwestycje wiązać się więc będą z rozbudową dedykowanej platformy dla przewoźników Girteka Partners Portal – wdrożonej w 2024 r. w oparciu o automatyzację i AI. Nowe funkcjonalności mają w jeszcze większym stopniu wspierać partnerów Girteki w zarządzaniu załadunkami i dokumentacją transportową, a także zwiększać wydajność operacji. Girteka pracuje już nad kolejnymi wdrożeniami, a przykładem jest wdrożona w ostatnim czasie przyspieszająca płatności opcja QuickPay.

Baza transportowa w Sadach

Baza transportowa Girteki w Sadach pod Poznaniem jest jednym z największych oraz najnowocześniejszych obiektów tego typu w sieci Girteki i całym regionie. Od momentu uruchomienia ma strategiczne znaczenie, pełniąc funkcję centrum serwisowego dla floty własnej Girteki oraz jednego z wiodących ośrodków szkoleniowych dla kierowców. Działającą tu Akademię Jazdy Girteki wyróżnia wysoka jakość programów szkoleniowych, różnorodność oferowanych kursów oraz duża liczba godzin szkoleniowych.

Teraz, trzy lata po otwarciu, Girteka chce zwiększyć efektywność operacyjną bazy, koncentrując się na rozbudowie i integracji nowoczesnych systemów zarządzania.

Naszym celem jest wzmocnienie pozycji nowoczesnej, odpornej na zakłócenia i zorientowanej na przyszłość bazy transportowej, w oparciu o integrację innowacyjnych technologii, wzmacnianie kompetencji zespołu i zrównoważone praktyki” – podkreśla Dmitrij Voitkevič, dyrektor działu operacji transportowych w Polsce.

Dmitrij Voitkevič, dyrektor działu operacji transportowych w Polsce (fot. K. Biskupska)

Rozwijając zespół, Girteka wzmocni stanowiska techniczne związane z utrzymaniem floty. Potrzebni więc będą mechanicy, technicy utrzymania ruchu, wulkanizatorzy, pracownicy magazynowi, a także ślusarze, spawacze, elektrycy i lakiernicy samochodowi.

W najbliższych latach planowane jest zakończenie projektów, które mają zagwarantować długoterminową efektywność bazy transportowej. Pierwszy z nich to wdrożenie metodologii LEAN, kluczowej dla rozwoju kultury ciągłego doskonalenia. Drugi ma rozszerzyć integrację wysoko zaawansowanych narzędzi SAP, w tym SuccessFactors dla kierowców, menedżerów, HR i centrum szkoleniowego oraz DriversGo, digitalizującego cały cykl pracy kierowcy, od kandydata po przejście na emeryturę.

Fot. K. Biskupska

Plany rozwoju bazy transportowej w Sadach wpisują się także w strategię Girteki, ukierunkowaną na doskonałość operacyjną i modernizację floty. Dla przypomnienia, w tym roku Grupa pozyskała finansowanie z OP Corporate Bank w wysokości 173 mln euro na rozwój nowoczesnej i zrównoważonej floty. W latach 2025-2026 planuje zakup do 8000 samochodów ciężarowych i naczep.

Fot. K. Biskupska