
Scania Polska i PepsiCo rozpoczynają współpracę mającą na celu stopniową elektryfikację floty transportowej i tym samym ograniczenie emisji CO2 w transporcie. Pierwszy etap projektu zakłada, że elektryczna ciężarówka Scania zastąpi tradycyjny samochód ciężarowy w codziennych przejazdach między zakładami firmy.
Elektryczna Scania obsługiwać będzie trasę pomiędzy zakładem PepsiCo w Tomaszowie Mazowieckim a magazynem centralnym firmy w Mszczonowie. Operatorem trasy i właścicielem pojazdu jest firma P.H.U.T „Trans-PLUS” Robert Słomka, Izabela Słomka, dostawca transportu dla PepsiCo. Pojazd został przygotowany w serwisie Scan-Partner w Łodzi, u autoryzowanego dealera Scania, który odpowiadał za realizację kontraktu.
“W ramach realizacji strategii PepsiCo Positive, podejmujemy szereg działań mających na celu zmniejszenie wpływu naszej działalności na planetę. Nawiązując współpracę z firmą Scania Polska nie tylko elektryfikujemy naszą flotę i redukujemy emisję CO2, ale także podnosimy kwalifikacje i świadomość naszych pracowników w zakresie transformacji energetycznej w logistyce” – komentuje Wojciech Osiadacz, transport and fleet manager w PepsiCo Polska.
Pierwszy we flocie
Pilotaże, jak ten PepsiCo Polska i Scania Polska pozwalają na ocenę wydajności, zasięgu oraz wpływu na codzienną logistykę elektrycznych pojazdów ciężarowych w rzeczywistych warunkach operacyjnych. Dzięki takim działaniom można lepiej dostosować infrastrukturę ładowania, zoptymalizować trasy oraz udoskonalić technologie związane z e-mobilnością. Projekty pilotażowe to także doskonała okazja do weryfikacji wyników analiz zasięgu, zużycia energii oraz wydajności infrastruktury ładowania, opartych na cyfrowych modelach zadań transportowych. Umożliwiają także identyfikację potencjalnych barier i wyzwań, co jest niezbędne do skutecznego wdrożenia zelektryfikowanych rozwiązań na szeroką skalę.
“W Scania uważamy, że dążenie do zrównoważonej mobilności wymaga współpracy na wielu poziomach. Gdy firmy, jak PepsiCo wspierają swoich partnerów transportowych w redukcji emisji, stają się motorem napędowym zmian w całej branży. Dzięki takiemu podejściu nasi partnerzy mogą szybciej rozwijać i wdrażać nowoczesne rozwiązania w zakresie e-mobilności, wspierając transformację sektora transportowego” – komentuje Paweł Kurzawa, dyrektor ds. elektromobilności Scania Polska S.A.
Partnerstwo między producentami, firmami korzystającymi z transportu i dostawcami transportu jest niezbędne, aby transformacja energetyczna w branży logistycznej mogła przebiegać płynnie. Pilotaże ciężarówek elektrycznych to krok w stronę zrównoważonego transportu, który przynosi korzyści zarówno dla biznesu, jak i środowiska.
