PepsiCo Polska włącza do swojej floty elektryczny pojazd Scania 45R

Fot. Scania Polska

Scania Polska i PepsiCo rozpoczynają współpracę mającą na celu stopniową elektryfikację floty transportowej i tym samym ograniczenie emisji CO2 w transporcie. Pierwszy etap projektu zakłada, że elektryczna ciężarówka Scania zastąpi tradycyjny samochód ciężarowy w codziennych przejazdach między zakładami firmy.

Elektryczna Scania obsługiwać będzie trasę pomiędzy zakładem PepsiCo w Tomaszowie Mazowieckim a magazynem centralnym firmy w Mszczonowie. Operatorem trasy i właścicielem pojazdu jest firma P.H.U.T „Trans-PLUS” Robert Słomka, Izabela Słomka, dostawca transportu dla PepsiCo. Pojazd został przygotowany w serwisie Scan-Partner w Łodzi, u autoryzowanego dealera Scania, który odpowiadał za realizację kontraktu.

W ramach realizacji strategii PepsiCo Positive, podejmujemy szereg działań mających na celu zmniejszenie wpływu naszej działalności na planetę. Nawiązując współpracę z firmą Scania Polska nie tylko elektryfikujemy naszą flotę i redukujemy emisję CO2, ale także podnosimy kwalifikacje i świadomość naszych pracowników w zakresie transformacji energetycznej w logistyce” – komentuje Wojciech Osiadacz, transport and fleet manager w PepsiCo Polska.

Pierwszy we flocie

Pilotaże, jak ten PepsiCo Polska i Scania Polska pozwalają na ocenę wydajności, zasięgu oraz wpływu na codzienną logistykę elektrycznych pojazdów ciężarowych w rzeczywistych warunkach operacyjnych. Dzięki takim działaniom można lepiej dostosować infrastrukturę ładowania, zoptymalizować trasy oraz udoskonalić technologie związane z e-mobilnością. Projekty pilotażowe to także doskonała okazja do weryfikacji wyników analiz zasięgu, zużycia energii oraz wydajności infrastruktury ładowania, opartych na cyfrowych modelach zadań transportowych. Umożliwiają także identyfikację potencjalnych barier i wyzwań, co jest niezbędne do skutecznego wdrożenia zelektryfikowanych rozwiązań na szeroką skalę.

W Scania uważamy, że dążenie do zrównoważonej mobilności wymaga współpracy na wielu poziomach. Gdy firmy, jak PepsiCo wspierają swoich partnerów transportowych w redukcji emisji, stają się motorem napędowym zmian w całej branży. Dzięki takiemu podejściu nasi partnerzy mogą szybciej rozwijać i wdrażać nowoczesne rozwiązania w zakresie e-mobilności, wspierając transformację sektora transportowego” – komentuje Paweł Kurzawa, dyrektor ds. elektromobilności Scania Polska S.A.

Partnerstwo między producentami, firmami korzystającymi z transportu i dostawcami transportu jest niezbędne, aby transformacja energetyczna w branży logistycznej mogła przebiegać płynnie. Pilotaże ciężarówek elektrycznych to krok w stronę zrównoważonego transportu, który przynosi korzyści zarówno dla biznesu, jak i środowiska.

Współpraca obu firm to istotny krok w stronę rozwoju transportu niezależnego od paliw kopalnych (fot. Scania Polska)