Karin Rådström przejmuje funkcję CEO Daimler Truck od Martina Dauma

Karin Rådström (fot. Daimler Truck)

1 października 2024 r. Karin Rådström objęła obowiązki prezes zarządu Daimler Truck Holding AG. Zastąpiła na tym stanowisku Martina Dauma.

Karin Rådström będzie pełnić tę funkcję do 31 stycznia 2029 r. Zastąpiła na tym stanowisku  Martina Dauma, który pozostanie pełnoprawnym członkiem zarządu do 31 grudnia 2024 r., umożliwiając tym samym płynną zmianę.

Karin Rådström objęła stanowisko członka zarządu Daimler Truck w 2021 r. i od tego czasu jest odpowiedzialna za Mercedes-Benz Trucks. W krótkim czasie dyplomowana inżynier z powodzeniem zwiększyła dochodowość segmentu, a także przyspieszyła transformację w kierunku zrównoważonego rozwoju. Wprowadziła na rynek gamę nowych samochodów ciężarowych z napędem akumulatorowo-elektrycznym, a jednocześnie, wraz ze swoim zespołem, ukierunkowała działania firmy na klienta, co zaowocowało ulepszoną ofertą usług i większą satysfakcją klientów. Zanim związała się z Daimler Truck, kierowała działem sprzedaży i marketingu jako członek zarządu Scania. Wcześniej u swojego poprzedniego pracodawcy piastowała również stanowisko senior vice president, head of buses & coaches.

Początkowo Karin Rådström pozostanie odpowiedzialna za Mercedes-Benz Trucks – do czasu podjęcia decyzji o jej następcy.

Martin Daum (fot. Daimler)

Ustępujący Martin Daum współtworzył globalny sukces Daimler Truck od czasu rozpoczęcia w 1987 r. swojej ścieżki zawodowej w ówczesnej spółce Daimler-Benz AG. Kierując Daimler Trucks North America, odegrał kluczową rolę w rozwoju tamtejszego przedsiębiorstwa. Obecnie segment Trucks North America jest jednym z gwarantów sukcesu Daimler Truck. Od chwili przejęcia w 2017 r. globalnego zarządzania segmentem samochodów ciężarowych i autobusów w zarządzie ówczesnej spółki Daimler AG, Martin Daum i jego zespół zarządzający znacznie zwiększyli sprzedaż, a jednocześnie znacząco podnieśli marże, zapewniając tym samym większą elastyczność w przyszłych inwestycjach. Pod jego kierownictwem Daimler Truck przewodził transformacji technologicznej w dziedzinie napędów akumulatorowo-elektrycznych i wodorowych.