Ponadgabaryty: Nowa seria naczep Goldhofer Stepstar z zagłębieniami na koła i nową łabędzią szyją do transportu wysokich maszyn

Nowa seria naczep Goldhofer Stepstar jest dostępna z 1 lub 2 parami zagłębień na koła, co umożliwia transport ekstremalnie wysokich maszyn budowlanych (fot. Goldhofer)

Naczepy niskopodwoziowe Stepstar firmy Goldhofer, wprowadzone na rynek w 2020 r. i dostępne są w wersjach wyposażonych w 3 do 5 osi. Obecnie producent wprowadza na rynek drugą wersję naczep Stepstar, z 1 lub 2 parami zagłębień na koła i nową łabędzią szyją typu MEGA co znacznie rozszerza zakres zastosowań.

Umożliwia to transport ekstremalnie wysokich maszyn budowlanych tam, gdzie w przeciwnym razie przepisy dotyczące maksymalnej wysokości byłyby problemem. Zagłębienia na koła mają niski kąt wejścia i żebra poprzeczne, co zapewnia bezpieczny załadunek pojazdów kołowych o niskim kącie natarcia/zejścia. Głębokość wnęk na koła można również dostosować do prześwitu ładowanej maszyny. Prosta i dobrze zaprojektowana pokrywa wnęk zapewnia szybki czas przezbrajania, gdy mają być przewożone inne ładunki.

 

W naczepach (zwłaszcza w przypadku wersji wysuwanych) używane być mogą aluminiowe podkładki dystansowe ułatwiające transport pojazdów kołowych o różnych rozstawach osi. Płaski kąt natarcia składanych ramp jest idealny dla pojazdów o małym prześwicie, takich jak przesiewacze i kruszarki. Opcjonalny, odporny na zużycie, antypoślizgowy pokład polimerowy „TraffideckGO” zapewnia wysoki współczynnik tarcia dla maksymalnego bezpieczeństwa podczas załadunku i podróży.

Fot. Goldhofer

Nowa opcjonalna łabędzia szyja typu MEGA jest dodatkowym plusem, umożliwia ona bowiem przewożenie tym pojazdem większej liczby różnych ładunków niż kiedykolwiek wcześniej: różnica wysokości między pokładem ładunkowym a łabędzią szyją jest zredukowana do minimum. Pozwala to na transport ładunków podzielonych, ładunków ogólnych, a nawet 40-stopowych lub dwóch 20-stopowych kontenerów, przy zachowaniu łącznej długości zestawu 16,5 m.

Nowe naczepy Stepstar mają niską masę własną i dzięki temu znacznie większą ładowność. Dzięki zastosowaniu komponentów premium, okresy między przeglądami są dłuższe, a całkowity koszt posiadania TCO niższy niż w przypadku porównywalnych przyczep. Oznacza to realne oszczędności w zakresie ogólnych operacji floty. Do tego systemy mocowania ładunku, łatwa obsługa i elastyczne opcje konfiguracji zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa oraz opłacalną eksploatację. W jeszcze większym stopniu dotyczy to wersji z zagłębieniami na koła i nową łabędzią szyją. Wszystkie te cechy sprawiają, że naczepy Goldhofer Stepstar są wysoce wszechstronnym rozwiązaniem o szerokim zakresie zastosowań i skracają przestoje do minimum.

Opracował Dariusz Piernikarski

Wszechstronne naczepy Stepstar wprowadzono na rynek w 2020 r. (fot. Goldhofer)