Karol Prozner przez 9 lat był prezesem zarządu polskiego przedstawicielstwa firmy Europart – jednego z największych europejskich dystrybutorów części zamiennych. Niedawno zrezygnował ze stanowiska i założył własną firmę. Chce stworzyć platformę internetową pośredniczącą w kontaktach pomiędzy producentami, dystrybutorami oraz warsztatami samochodowymi – Woop Automotive.
Rynek części samochodowych, zwłaszcza tych do samochodów ciężarowych, jest dzisiaj analogowy. Uważam, że przyszłość to technologie. Stąd pomysł na uruchomienie serwisu internetowego, który pozwoli wszystkim stronom obecnym w wymianie handlowej zmniejszyć koszty działalności, zagwarantuje możliwość łatwego porównania cen i czasu dostawy danego produktu u różnych dostawców, a także zwielokrotni liczbę kanałów prezentowania swojej oferty hurtownikom – twierdzi Prozner.
Woop Automotive ma być narzędziem podobnym do serwisów typu Allegro czy Ebay.
Odróżnia się od nich naciskiem na bezpośrednią i maksymalnie uproszczoną interakcję pomiędzy obiema stronami transakcji. Poza stworzeniem platformy zakupowej chcemy powołać do życia najpopularniejszy polski kanał kontaktu i wymiany informacji czy opinii między wszystkimi graczami rynku części zamiennych, skupiając się na współpracy win-win – dodaje Karol Prozner.
Z badania przeprowadzonego na potrzebny rozwoju nowego biznesu wynikało, że dla prawie 40% pracowników warsztatów internet jest podstawowym źródłem informacji o nowościach i trendach rynkowych. Praktycznie taka sama grupa preferuje zakupy części przez katalogi online (dla porównania: z papierowych katalogów korzysta dziś 32%), 24% badanych przyznało, że nie korzysta z żadnych katalogów.
Sądzę, że przyczyną jest tutaj brak dostępności rozwiązań łatwych w użyciu i zbierających dane z całego rynku. Czyli nisza, którą planujemy wypełnić – podsumowuje Karol Prozner.