MAN Tour 2016

Niekorzystny rozkład ciężaru spowodowany ciężkim żurawiem za ostatnią osią oraz trudne warunki jazdy z dużymi obciążeniami są codziennością w transporcie drewna krótkiego. MAN proponuje w swoim podwoziu TGS 26.500 6×4-H BL zawieszenie pneumatyczne tylnych osi i dołączany hydrostatyczny napęd przedniej osi jako remedium na te wyzwania (fot.A.Gawron)
Niekorzystny rozkład ciężaru spowodowany ciężkim żurawiem za ostatnią osią oraz trudne warunki jazdy z dużymi obciążeniami są codziennością w transporcie drewna krótkiego. MAN proponuje w swoim podwoziu TGS 26.500 6×4-H BL zawieszenie pneumatyczne tylnych osi i dołączany hydrostatyczny napęd przedniej osi jako remedium na te wyzwania (fot.A.Gawron)

Dzięki tym zmianom silniki zapewniają lepszą dynamikę i elastyczność podczas jazdy, która idzie w parze z mniejszym zużyciem paliwa: D26 spala nawet o 2,5% mniej, D38 do 1,9% mniej. W udoskonalonych silnikach dopuszczono stosowanie paliw parafinowych (HVO – uwodornione tłuszcze roślinne). Zoptymalizowano także katalizator SCR, przez co wzrosła jego trwałość i jest porównywalna do trwałości całego pojazdu.
Nowe zautomatyzowane skrzynie biegów MAN TipMatic dzięki czujnikom rozpoznają teraz obciążenie samochodu i nachylenie drogi i są w stanie dobrać lepszy bieg przy ruszaniu i precyzyjniej zmieniać przełożenia w zależności od przeznaczenia pojazdu i jego kompletacji. Nowy tempomat EfficientCruise, działający w oparciu o dane topograficzne GPS, zapobiega niepotrzebnym zmianom biegów w podjazdach i sprzyja oszczędności paliwa. W połączeniu z nim samochód może być wyposażony w funkcję swobodnego wybiegu EfficientRoll. Ciężarówka podczas zjazdu ze wzniesienia na przełożeniu neutralnym „N”, szybciej nabiera prędkości, a jeśli pochylenie drogi jest zbyt małe, wolniej ją wytraca i lepiej wykorzystuje masę zestawu do pokonania danego odcinka niż przy zjeździe na załączonym biegu. Jeżeli prędkość pojazdu spadnie poniżej lub wzrośnie powyżej ustawionej na tempomacie, to odpowiedni bieg zostanie wybrany automatycznie i włączony. Funkcja SmartShifting pozwala szybciej i bardziej komfortowo przełączać biegi, a funkcja HSU rozkołysać pojazd na grząskim gruncie.
Samochody MAN otrzymały także bardziej dynamiczny wygląd zewnętrzny. Zmienił się wlot powietrza do chłodnicy, który teraz w zależności od rodzaju zderzaka i typoszeregu pojazdu może mieć dwie poprzeczne lamele, w opcji nawet chromowane, zamiast bezpośredniego wlotu jak dawniej. Logo MAN jest teraz eksponowane na czarnym błyszczącym tle, dzięki czemu jest bardziej widoczne. Wewnątrz zmieniono kolorystykę deski rozdzielczej. W miejsce dawnych stonowanych szarości wprowadzono odcienie beżu, zmieniły się także tapicerki foteli. Zmodernizowano systemy multimedialne (infotainment), w których nawigacja, jeśli występuje, jest objęta darmową aktualizacją, a ekrany dotykowe (5″ lub 7″) są teraz kolorowe.

3-osiowy ciągnik siodłowy, który może pracować w zestawie o masie technicznej do 150 t, jest uniwersalnym rozwiązaniem do „lekkiego” transportu ponadnormatywnego z jednoczesną możliwością wykorzystania pojazdu do standardowych zastosowań, czyli do 40 t dmc. Zestawu (fot.A.Gawron)
3-osiowy ciągnik siodłowy, który może pracować w zestawie o masie technicznej do 150 t, jest uniwersalnym rozwiązaniem do „lekkiego” transportu ponadnormatywnego z jednoczesną możliwością wykorzystania pojazdu do standardowych zastosowań, czyli do 40 t dmc. Zestawu (fot.A.Gawron)

MAN EfficientLine3 to trzecia generacja pakietu wyposażenia pojazdu łączącego wszystkie dostępne środki techniczne optymalizujące efektywność paliwową. Pakiet EfficientLine3 występuje w 4 odmianach w zależności od konkretnego zadania transportowego i w porównaniu z poprzednią generacją, czyli EfficientLine2, pozwala zaoszczędzić do 6,35% paliwa, a w porównaniu ze standardowym ciągnikiem (pozbawionym tego pakietu), zużywa nawet do 18% paliwa mniej.
MAN PerformanceLine to najbogatszy poziom wyposażenia pojazdów spod znaku lwa. Z zewnątrz wyróżniają go antracytowe obudowy lusterek zewnętrznych i atrapa chłodnicy, oznaczenie na drzwiach oraz orurowanie ze zintegrowanym oświetleniem. Wewnątrz ten poziom wyposażenia wyróżniają czarne fotele pokryte alcantarą i skórą, z niebieskim obszyciem, wytłoczonym lwem na zagłówkach oraz niebieskimi pasami bezpieczeństwa. Inne jest także dolne poszycie górnej leżanki, na którym niebieską nicią wyszyto duże logo MAN.