Automechanika 2024: regeneracja fabryczna części elementem strategii ZF Aftermarket

Fot. K. Biskupska

Pierwszego dnia targów Automechanika Frankfurt 2024 odbyła się konferencja prasowa ZF Aftermarket, podczas której firma przedstawiła nowości produktowe oraz swoje zaangażowanie w rozwój rynku motoryzacyjnych części zamiennych.

ZF ma strategię by do roku 2040 stać się producentem neutralnym klimatycznie, a jednym z kroków to osiągnięcia tego celu i jednym z elementów strategii zrównoważonego rozwoju firmy ZF jest remanufacturing. Regeneracja fabryczna używanych części samochodowych pozwala oszczędzić surowce oraz uniknąć emisji CO2e w porównaniu z produkcją nowych części.

Podczas konferencji wystąpiło pięciu prelegentów (poniżej na zdjęciu od lewej):
– Tomasz Gałązka – dyrektor ds. strategii regeneracji fabrycznej i rozwoju,
– Aleksander Rabinovitch – dyrektor ds. pojazdów ciężarowych,
– Markus Wittig – dyrektor ds. pojazdów osobowych,
– Suzanna Perrier – dyrektor ds. strategii handlowej i sprzedaży dla rozwiązań cyfrowych,
– Philippe Colpron – dyrektor dywizji ZF Aftermarket.

Fot. K. Biskupska

Dzięki nowemu oznaczeniu produktów ZF REMAN, firma ZF Aftermarket planuje znacząco poprawić widoczność regenerowanych produktów, sprzedawanych pod swoimi markami premium. A ponieważ zwrot zużytych części jest decydującym elementem regeneracji fabrycznej, postanowiono uprościć proces zwrotu używanych części za pomocą aplikacji „CorExpedia”. Obydwa rozwiązania zaprezentowano na targach Automechanika Frankfurt 2024.

Tomasz Gałązka (fot. ZF)

Dzięki ZF REMAN i CorExpedia chcemy zaoferować klientom jeszcze łatwiejszy dostęp do naszych regenerowanych fabrycznie produktów. Naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty części regenerowanych, przyczyniając się w większym stopniu do ochrony zasobów i ograniczania emisji” – komentuje Tomasz Gałązka, dyrektor ds. strategii regeneracji i rozwoju biznesu w ZF Aftermarket.

Produkty ZF REMAN

Nowy wizerunek ZF REMAN pokazuje rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju dla klientów rynku aftermarket. Przemysłowe procesy regeneracji odbywają się w zakładach ZF na całym świecie. Dzięki temu, firma może zagwarantować jakość i funkcjonalność na poziomie nowych części, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia surowców w całym łańcuchu dostaw.

Każda regenerowana fabrycznie część jest poddawana testom i kontrolom potwierdzającym, że spełnia ona te same wymagania co nowy produkt. Części są nie tylko czyszczone i naprawiane, ale także dostosowywane do aktualnego standardu seryjnego produkcji przemysłowej. Fabryki ZF posiadają certyfikaty ISO i IATF oraz wnoszą ekspertyzę OE i know-how do zakładów regeneracji.

Regenerowane sprzęgło Sachs (Fot. K. Biskupska)

Podczas procesu zużyte pojedyncze elementy są wymieniane, a w razie potrzeby montowane są usprawnione komponenty w celu zwiększenia wydajności i żywotności produktu. Okres gwarancji na części ZF REMAN jest identyczny jak w przypadku części nowych lub nawet dłuższy, co daje warsztatom i klientom końcowym pewność, że mogą oni cieszyć się jakością produktu także w jego drugim cyklu życia.

Regenerowany modulator układu hamulcowego EBS naczepy / przyczepy Wabco (Fot. K. Biskupska)

CorExpedia: platforma do zwrotów używanych części

Podstawą regeneracji fabrycznej jest zwrot zużytych części (rdzeni) do producenta przez warsztaty, za pośrednictwem dystrybutorów. Ten proces logistyki zwrotnej powinien być prosty, szybki i wydajny, aby warsztaty i dystrybutorzy mogli z łatwością z niego korzystać.

Rozwiązaniem ZF Aftermarket, które pozwala sprostać tym wyzwaniom, jest CorExpedia: intuicyjna i przyjazna dla użytkownika platforma internetowa do zwrotu rdzeni na całym świecie. Początkowo opracowana z myślą o zwrotach części marki WABCO w Europie, CorExpedia udowodniła, że znacznie optymalizuje proces zwrotów. Aktualnie ZF Aftermarket stopniowo wdraża tę koncepcję w całym swoim portfolio. Wraz z szerszą premierą w tym roku, wybrane używane części marki SACHS będzie można po raz pierwszy zwrócić za pośrednictwem CorExpedia.