
Pierwszego dnia targów Automechanika Frankfurt 2024 odbyła się konferencja prasowa ZF Aftermarket, podczas której firma przedstawiła nowości produktowe oraz swoje zaangażowanie w rozwój rynku motoryzacyjnych części zamiennych.
ZF ma strategię by do roku 2040 stać się producentem neutralnym klimatycznie, a jednym z kroków to osiągnięcia tego celu i jednym z elementów strategii zrównoważonego rozwoju firmy ZF jest remanufacturing. Regeneracja fabryczna używanych części samochodowych pozwala oszczędzić surowce oraz uniknąć emisji CO2e w porównaniu z produkcją nowych części.
Podczas konferencji wystąpiło pięciu prelegentów (poniżej na zdjęciu od lewej):
– Tomasz Gałązka – dyrektor ds. strategii regeneracji fabrycznej i rozwoju,
– Aleksander Rabinovitch – dyrektor ds. pojazdów ciężarowych,
– Markus Wittig – dyrektor ds. pojazdów osobowych,
– Suzanna Perrier – dyrektor ds. strategii handlowej i sprzedaży dla rozwiązań cyfrowych,
– Philippe Colpron – dyrektor dywizji ZF Aftermarket.

Dzięki nowemu oznaczeniu produktów ZF REMAN, firma ZF Aftermarket planuje znacząco poprawić widoczność regenerowanych produktów, sprzedawanych pod swoimi markami premium. A ponieważ zwrot zużytych części jest decydującym elementem regeneracji fabrycznej, postanowiono uprościć proces zwrotu używanych części za pomocą aplikacji „CorExpedia”. Obydwa rozwiązania zaprezentowano na targach Automechanika Frankfurt 2024.

“Dzięki ZF REMAN i CorExpedia chcemy zaoferować klientom jeszcze łatwiejszy dostęp do naszych regenerowanych fabrycznie produktów. Naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty części regenerowanych, przyczyniając się w większym stopniu do ochrony zasobów i ograniczania emisji” – komentuje Tomasz Gałązka, dyrektor ds. strategii regeneracji i rozwoju biznesu w ZF Aftermarket.
Produkty ZF REMAN
Nowy wizerunek ZF REMAN pokazuje rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju dla klientów rynku aftermarket. Przemysłowe procesy regeneracji odbywają się w zakładach ZF na całym świecie. Dzięki temu, firma może zagwarantować jakość i funkcjonalność na poziomie nowych części, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia surowców w całym łańcuchu dostaw.
Każda regenerowana fabrycznie część jest poddawana testom i kontrolom potwierdzającym, że spełnia ona te same wymagania co nowy produkt. Części są nie tylko czyszczone i naprawiane, ale także dostosowywane do aktualnego standardu seryjnego produkcji przemysłowej. Fabryki ZF posiadają certyfikaty ISO i IATF oraz wnoszą ekspertyzę OE i know-how do zakładów regeneracji.

Podczas procesu zużyte pojedyncze elementy są wymieniane, a w razie potrzeby montowane są usprawnione komponenty w celu zwiększenia wydajności i żywotności produktu. Okres gwarancji na części ZF REMAN jest identyczny jak w przypadku części nowych lub nawet dłuższy, co daje warsztatom i klientom końcowym pewność, że mogą oni cieszyć się jakością produktu także w jego drugim cyklu życia.

CorExpedia: platforma do zwrotów używanych części
Podstawą regeneracji fabrycznej jest zwrot zużytych części (rdzeni) do producenta przez warsztaty, za pośrednictwem dystrybutorów. Ten proces logistyki zwrotnej powinien być prosty, szybki i wydajny, aby warsztaty i dystrybutorzy mogli z łatwością z niego korzystać.
Rozwiązaniem ZF Aftermarket, które pozwala sprostać tym wyzwaniom, jest CorExpedia: intuicyjna i przyjazna dla użytkownika platforma internetowa do zwrotu rdzeni na całym świecie. Początkowo opracowana z myślą o zwrotach części marki WABCO w Europie, CorExpedia udowodniła, że znacznie optymalizuje proces zwrotów. Aktualnie ZF Aftermarket stopniowo wdraża tę koncepcję w całym swoim portfolio. Wraz z szerszą premierą w tym roku, wybrane używane części marki SACHS będzie można po raz pierwszy zwrócić za pośrednictwem CorExpedia.