Pięćsetna naczepa Schmitz Cargobull dla FM Logistic

Przekazanie pięćsetnej naczepy dla FM Logistics (na zdjęciu od lewej) Mariusz Jóźwik – dyrektor regionalny FM Logistic, Andrzej Dziedzicki – dyrektor handlowy EWT Truck & Trailer Polska, Jacek Oraczewski – dyrektor transportu FM Logistic Central Europe, Tomasz Magaj – członek zarządu EWT Truck & Trailer Polska, Andrzej Wacyk – transport administration & support director FM Logistic Central Europe (fot. EWT)

2 sierpnia br. w oddziale EWT Truck & Trailer Polska w Strykowie przedstawiciele firmy FM Logistic odebrali pięćsetną naczepę Schmitz Cargobull. Była to niewątpliwie okazja do małej uroczystości.

Odebrany pojazd to przystosowana do transportu promowego chłodnia Schmitz Cargobull S.KO Cool wyposażona w agregat chłodniczy Carrier Vector 1550. FM Logistic w tym roku odbierze od EWT w sumie 55 naczep chłodni. Zamówienie w EWT obejmuje również pakiet usług telematycznych Cargobull Telematics, pojazdy zostały sfinansowane w ramach leasingu.

Pięćsetna naczepa przekazana przez EWt Truck & Trailer Polska dla FM Logistic to chłodnia Schmitz Cargobull S.KO Cool (fot. D. Piernikarski)

Cieszymy się, że możemy wspólnie świętować z FM Logistic, tym bardziej że tak znana i prestiżowa firma jest naszym klientem od wielu już lat. Początki współpracy sięgają roku 2004. Bardzo zabiegamy o to, aby relacje układały się dla obu stron w sposób korzystny. Oferujemy i z satysfakcją dostarczamy produkt, który spełnia oczekiwania tak wymagającego partnera jakim jest FM Logistics” – tak o przekazaniu naczepy nr 500 dla firmy FM Logistic mówił Andrzej Dziedzicki, dyrektor handlowy EWT Truck & Trailer Polska.

Zasilenie floty FM Logistic o kolejne 55 naczep Schmitz Cargobull jest ważne dla każdego pracownika firmy. Nowy tabor pozwoli w codziennej pracy firmy na realizowanie usług o najwyższej jakości, do której zobowiązuje się w swoich działaniach firma FM Logistic. Naczepy zostaną wykorzystane w przepływach towarowych między 16 centrami logistycznymi, jakimi w Europie Centralnej dysponuje FM Logistic.

Bardzo cieszymy się ze współpracy z EWT Truck & Trailer Polska i zakładam, że będzie ona trwała dłużej niż 20 lat. To jest dla nas duże święto. Te 55 naczep, które kupiliśmy, to wynik założenia, które przyjęliśmy 2 lata temu, że będziemy inwestować w tabor. Nie chcemy tylko odnowić naszą flotę, inwestujemy również w nowe technologie. Naczepy Schmitz Cargobull są dla nas najlepszym rozwiązaniem o bardzo korzystnym stosunku jakości do ceny. Bardzo doceniamy również obsługę posprzedażową, jaką otrzymujemy od EWT” – dziękując za organizację tego wydarzenia, podsumował Andrzej Wacyk, administration & support function director in transport FM Logistic w Europie Centralnej.

Andrzej Dziedzicki, dyrektor handlowy EWT Truck & Trailer Polska (z lewej) oraz Andrzej Wacyk, transport administration & support director FM Logistic Central Europe – serdeczny uścisk dłoni jako obietnica współpracy między dwiema firmami przez kolejne 20 lat (fot. EWT Truck&Trailer Polska)

FM Logistic w Polsce
FM Logistic na terenie Polski obsługuje ponad 200 klientów w zakresie przesyłek drobnicowych, całopojazdowych oraz w zakresie dystrybucji bezpośredniej. Tych 200 klientów i 16 centrów logistycznych i 29 cross-docków, to nic innego jak 3 900 000 palet przetransportowanych w ubiegłym roku z 98-procentową skutecznością w zakresie realizacji terminu dostawy. Ważnym wskaźnikiem jakości realizowanych usług może być również 95-procentowy wskaźnik zwracalności palet, na których towary są dostarczane. Głównymi zleceniodawcami FM Logistic są działające w Polsce duże sieci handlowe – w 2022 r. firma FM Logistic przewiozła dla nich 1 650 000 palet z ładunkami różnego rodzaju.

FM Logistic zamierza wykorzystać nowe naczepy również w transporcie międzynarodowym. Wysoka jakość pojazdów Schmitz Cargobull pozwoli firmie na bezpieczną realizację zleceń i utrzymanie wysokich wskaźników jakości oferowanych usług. W transporcie międzynarodowym FM Logistic realizuje miesięcznie do 15 tys. zleceń na terenie całej Europy, międzynarodową flotę tworzy ok. 1500 pojazdów, firma zabezpiecza 2200 połączeń. Tylko w regionie Europy Środkowej firma FM Logistic w 2022 r. przewiozła w transporcie międzynarodowym ok. 270 tys. palet, przy czasie dostawy nie przekraczającym 48 h ze wskaźnikiem terminowości 98%, a 30% tego wolumenu dostarczano do sieci handlowych w całym regionie CEE.
Wśród przewożonych ładunków znajdują się zarówno towary konsumpcyjne (żywność, także wymagająca przewozów i magazynowania w temperaturach kontrolowanych), towary luksusowe oraz odzież, farmaceutyki i kosmetyki, a także towary przemysłowe – w tym wykorzystywane przez przemysł motoryzacyjny.

W 2023 r. FM Logistic odbierze w sumie 55 naczep Schmitz Cargobull – chłodnie S.KO Cool wyposażone będą w agregaty chłodnicze firmy Carrier (fot. D. Piernikarski)

FM Logistic w Europie Centralnej
Ogólnie w regionie Europy Środkowej, a więc na terenie Polski, Czech, Słowacji i Węgier, FM Logistic do swoich działań wykorzystuje flotę liczącą ok. 3600 pojazdów – wśród nich jest 430 własnych naczep i dużą część z nich stanowią naczepy chłodnicze (m.in. 300 naczep do przewozów produktów farmaceutycznych, 100 chłodni dwukomorowych), izotermiczne i furgony. FM Logistic współpracuje z przewoźnikami zewnętrznymi, udostępniając im swoje naczepy. Ciągniki pracujące dla FM Logistic w transporcie międzynarodowym nie mają zazwyczaj więcej niż 4–5 lat, w transporcie krajowym samochody te mogą mieć maksymalnie 10 lat.

Fot. EWT Truck&Trailer Polska

Przypomnijmy, że FM Logistic działa na rynku od 56 lat. Firma jest obecna globalnie w 117 lokalizacjach w Europie Zachodniej, Centralnej i Wschodniej, Azji i Brazylii, zatrudnia ok. 28 600 pracowników, dysponuje magazynami o łącznej powierzchni ok. 4,8 mln m2. Klaster Europy Środkowej (Central Europe) to 16 centrów logistycznych i 29 centrów przeładunkowych, 5338 pracowników – ten region generuje 22% obrotów firmy. Dla porównania: klaster na terenie Europy Zachodniej generujący ok. 51% obrotów firmy ma 43 centra logistyczne i 18 centrów przeładunkowych, a pracują tam 8343 osoby.

Tekst: Dariusz Piernikarski

Oddział EWT Truck & Trailer Polska w Strykowie (fot. EWT Truck&Trailer Polska)