Geodis inwestuje w „zieloną” flotę do obsługi dostaw miejskich we Francji. Celem przedsięwzięcia jest ograniczanie emisji zanieczyszczeń i uciążliwego hałasu. Geodis i Iveco podpisali umowę będącą jednocześnie zamówieniem na 200 samochodów z silnikami zasilanymi CNG przystosowanymi do spalania biogazu. Dostarczenie pojazdów zaplanowano na koniec 2021 r.
Geodis zdecydował się na 107 Iveco Daily i 93 Iveco Eurocargo zasilanych BioGNV, czyli paliwem, którego stosowanie pozwala zmniejszyć emisję CO2 nawet o 95% przy zachowaniu takich samych osiągów, jakie oferują pojazdy zużywające olej napędowy. W porównaniu z pojazdem wyposażonym w silnik Diesla zgodny z normą Euro VI‑E emisja cząstek stałych jest zredukowana o 95%, a emisja dwutlenku azotu (NO2) jest niższa o 90%. Pojazdy spełniają kryteria kategorii Crit’Air 1. Certyfikat Pieck Quiet Truck 71 dB oznacza, że można nimi obsługiwać dostawy w centrach miast w dzień i w nocy, gdzie obowiązuje strefa cichej pracy.
Celem Geodis jest 100‑procentowa dekarbonizacja transportu w centrach 35 największych francuskich miast (powyżej 150 000 mieszkańców) w ciągu trzech lat. Proaktywna strategia zainicjowana kilka lat temu osiągnęła nowy poziom dzięki złożeniu zamówienia w firmie Iveco, która jest liderem rozwiązań opartych na alternatywnych paliwach, z prawie 60‑procentowym udziałem we francuskim rynku.
„Doceniamy zaangażowanie Geodis i cieszymy się z zaufania okazanego naszej marce. Iveco bardzo wcześnie uwierzył w potencjał rozwiązań opartych na gazie ziemnym, na które popyt konsekwentnie rośnie we Francji i Europie. Rozwiązania te pozwalają realizować potrójny cel ochrony klimatu, zdrowia i jakości życia w miastach, a nasze pojazdy stają się punktem odniesienia dla przedsiębiorstw transportowych deklarujących chęć wprowadzania proekologicznych zmian w swojej działalności” — powiedział Emilio Portillo, Managing Director of Iveco France.