Mercedes-Benz rozpoczął produkcję nowej tylnej osi do samochodów ciężarowych. Przeznaczona do Actrosa oś ma unikatową konstrukcję, która zmniejsza zużycie paliwa nawet o 0,5%. Rozwiązanie jest określane mianem New Final Drive (NFD).
Oprócz zmniejszonej masy własnej wyróżnia się zwłaszcza aktywną regulacją ilości oleju w przekładni głównej. Olej smarujący podawany jest zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem w zależności od prędkości jazdy, momentu obrotowego i temperatury. Inteligentne zarządzanie olejem minimalizuje zawirowania cieczy w przekładni głównej, co z kolei obniża straty wynikające z tarcia obracających się kół zębatych w kąpieli olejowej.
NFD uzupełnia drugą generację zintegrowanego układu przeniesienia napędu, który w Actrosie odpowiada za nawet 6,5-procentową redukcję zużycia paliwa w porównaniu z poprzednią generacją.
Nowa oś produkowana jest w zakładzie Mercedes-Benz w Kassel i w amerykańskiej fabryce koncernu w Detroit. Aby produkować NFD w fabryce w Kassel uruchomiono najnowocześniejszą linię montażową za ok. 30 mln euro. Stosowana na niej technologia spawania laserowego pozwala na bezpośrednie łączenie ze sobą wewnętrznych elementów konstrukcyjnych zamiast ich skręcania. Otrzymywane w ten sposób gładkie powierzchnie połączeń ograniczają niepotrzebne zawirowania oleju w przekładni głównej, zmniejszając zużycie paliwa.
To pierwsza tego typu oś tylna na rynku. Dzięki redukcji zużycia paliwa oferuje naszym klientom jednoznaczną przewagę konkurencyjną– zapewnia Ludwig Pauss, dyrektor zakładu Mercedes-Benz w Kassel.