Cel – obronić tytuł mistrza na tegorocznym Dakarze

fot. Petronas De Rooy Iveco
fot. Petronas De Rooy Iveco

Iveco Trakkera (nr startowy 507) z kabiną dzienną poprowadzi Ton van Genugten, zawodowy kierowca ciężarówek. Tym razem jego misją jest odniesienie sukcesu w rajdzie. Van Genugten zadebiutował w doskonałym stylu w ubiegłym roku właśnie za kierownicą Iveco Trakkera, zajmując piąte miejsce w klasyfikacji ogólnej. W 2017 r. ma on nadzieję, że dorówna osiągnięciami swojemu koledze z zespołu, de Rooyowi. Jego stałym pilotem — od ubiegłego roku także w rajdzie Dakar — jest Anton van Limpt. Van Genugtena będzie też wspomagał podróżujący razem z nim Bernard der Kinderen, wieloletni mechanik zespołu De Rooy.

Kierowcą drugiego Trakkera (nr startowy 525) jadącego jako pomoc techniczna, będzie Wuf van Ginkel. To jego dziewicza wyprawa z Iveco, w trakcie której ma on zapewniać szybką pomoc na trasie, polegającą przede wszystkim na dostarczaniu części zamiennych. Jego towarzyszami będą pilot Erik Kofman i mechanik Bert van Donkelaar.

fot. Petronas De Rooy Iveco
fot. Petronas De Rooy Iveco

Gerard De Rooy (na zdjęciu powyżej) nie obawia się podjąć wyzwania: Zapowiada się ciężka rywalizacja, ale zespół jest do niej gotowy. Przeprowadziliśmy staranne przygotowania, a nasze pojazdy słynące z niezawodności zdążyły już udowodnić, że poradzą sobie z najtrudniejszymi warunkami, z jakimi można się spotkać na Rajdzie Dakar. Wszyscy w zespole mamy duże doświadczenie i nie możemy się już doczekać, aby przetestować nasze umiejętności i możliwości ciężarówek. W naszej naturze leży przekraczanie granic uznawanych za niemożliwe do pokonania — pod tym względem wiele łączy nas z Iveco.

fot. Petronas De Rooy Iveco
Federico Villagra, kierowca noszący przydomek „El Coyote”, który zajął 3.miejsce w edycji 2016, znów wystartuje samochodem Iveco Powerstar na czele argentyńskiego zespołu z apetytem na pierwsze miejsce na mecie (fot. Petronas De Rooy Iveco)

Parę słów o pojazdach

Iveco Trakker jest zaprojektowany pod kątem sprostania nawet najbardziej ekstremalnym warunkom terenowym. Samochód oferowany w wersjach od 18- do 72‑tonowej stanowi idealne połączenie solidności i niezawodności, a także wyjątkowego komfortu dzięki nowym kabinom Stralis Active Day i Active Time. Samochody Trakker, dostępne w wersjach z kierownicą po lewej lub prawej stronie, silnikami Iveco Cursor 13 oraz dwoma rodzajami kabiny (Hi-Land i Hi-Track), mogą być dostosowywane w szerokim zakresie do różnej specyfiki eksploatacji. Obydwie wersje występują w konfiguracjach 4×2, 4×4, 6×4, 6×6 i 8×8, z silnikami o mocy od 310 do 500 KM. Ciągniki siodłowe są dostępne z podwoziem 4×2, 4×4, 6×4 i 6×6 oraz silnikami o mocy od 360 do 500 KM. W zależności od przewidywanych warunków eksploatacji — z przewagą jazdy w ciężkim terenie lub jazdy szosowej — Trakker może być wyposażony w elementy optymalizujące ładowność i zużycie paliwa.