Gniotpol Trailers zmienia się w GT Trailers

Fot. GT Trailers

Nowa marka, nowe logo, rosnący eksport, wzrost przychodów i udziałów w polskim rynku o niemal 20% – to najważniejsze wydarzenia ostatniego okresu polskiego producenta przyczep, naczep i pojazdów specjalnych. Gniotpol Trailers staje się GT Trailers.

Agata Duliniec (fot. GT Trailers)

To ewolucja, nie rewolucja. Zmieniamy markę, by być jeszcze bardziej rozpoznawalni na świecie” – mówi Agata Duliniec, prezes rodzinnej firmy z województwa opolskiego.

W pierwszej połowie 2022 r. udział GT Trailers w polskim rynku nowych przyczep ciężarowych powyżej 3,5 t wyniósł ponad 20%. To wzrost o 17% r/r. Eksport stanowi już 22% przychodów rodzinnej firmy, założonej w 1989 r. przez Krystynę i Kazimierza Gniotów. Agata Duliniec, córka właścicieli, zarządza spółką od 2018 r.

GT Trailers jako marka już od kilku lat jest używana przez naszych klientów, partnerów oraz wewnątrz firmy. Zmiana stanowi więc dopełnienie naszego wizerunku. Wiąże się także z wejściem firmy na kolejne zagraniczne rynki. Krótsza nazwa ułatwia zapis i zapamiętanie nazwy, pozostając jednocześnie w zgodzie z wieloletnią tradycją GT Trailers” – kontynuuje Prezes GT Trailers i dodaje, że odświeżenie wizerunku marki następuje w najlepszym możliwym momencie: “Nasi kontrahenci oczekują od nas elastyczności, przystosowania do szybko zmieniającej się rzeczywistości, skracania łańcuchów dostaw i nowych produktów, mających realny wpływ na oszczędność paliwa. Tak rozumiemy pojęcie zrównoważonego rozwoju. Mijający rok możemy określić jako bardzo udany. Jesteśmy przygotowani do zmieniającej się koniunktury“.

Kryzysy wzmacniają
Lata 2020-2022 były wyzwaniem dla branży transportowej – a co za tym idzie – dostawców przyczep, naczep i zabudów. Pandemia w 2020 r. po raz pierwszy przerwała łańcuchy dostaw. Branża automotive na kilka miesięcy zapadła w letarg. Po gwałtownym załamaniu nastąpiło bardzo szybkie odbicie w 2021 r.
Byliśmy na to przygotowani. Naszą produkcję opieramy w największym możliwym stopniu na komponentach i surowcach dostarczanych przez producentów krajowych i tych z Europy Zachodniej. Dzięki decentralizacji zawsze byliśmy zabezpieczeni w sytuacjach odcięcia dostaw z poszczególnych źródeł. W ten sposób budujemy trwałe biznesowe relacje, także lokalnie” – dodaje Agata Duliniec.

Efekt? Przychody GT Trailers w 2020 r. nie zmalały, a spółka zamknęła rok na plusie. Utrzymała sprzedaż, miejsca pracy i zdobywała nowych klientów, także za granicą. To duży sukces na tle całego, kurczącego się wówczas rynku. W 2021 r. przychody wzrosły o ponad 35% do niemal 110 mln PLN, a w 2022 planowany jest kolejny wzrost o ok. 20%.

Zestaw BDF (fot. GT Trailers)

Zrównoważony znaczy spójny
Współpraca z lokalnymi dostawcami buduje markę GT Trailers jako rzetelnego partnera nie tylko w lokalnych społecznościach, ale także wśród odbiorców. Klienci mają gwarancję terminowych dostaw, bo wiedzą, że GT Trailers zabezpiecza swoje dostawy.

Do 2020 roku sprowadzanie materiałów, takich jak aluminium czy stal, z innych kontynentów było powszechnie praktykowane w naszej branży. Gdy nagle okazało się, że łańcuchy dostaw mogą pękać, stało się jasne co tak naprawdę oznacza pojęcie zrównoważonego rozwoju i ślad węglowy. My nie tylko o tym mówimy, ale przede wszystkim działamy. To z kolei wpłynęło na wzrost zaufania u naszych klientów” – dodaje Agata Duliniec.
Rodzinna firma od lat swoją przewagę konkurencyjną budowała na tworzeniu lekkich, pojemnych i bardziej wytrzymałych pojazdów, prowadzących do ograniczenia emisji spalin. Są to np. aluminiowe zestawy przestrzenne serii Prestige, zoptymalizowane wagowo naczepy 1-osiowe i kompletne systemy zestawów wymiennych BDF.

Tradycja i nowoczesność
Podejście GT Trailers do idei zrównoważonego rozwoju nie jest jedynie reakcją na panujące trendy. Zapewnia spółce przewagę konkurencyjną.
Do potrzeb naszych klientów podchodzimy zawsze indywidualnie. Szukamy rozwiązań optymalnych do przedstawionej sytuacji i dla każdej branży. Zmiana nazwy na GT Trailers to dobre podsumowanie kolejnego etapu rozwoju firmy. Pozostajemy wciąż tym samym przedsiębiorstwem, które wyrastając z korzeni firmy rodzinnej otwiera nowy rozdział. Nasz cel na przyszły rok to utrzymać wzrost organiczny w dotychczasowym tempie, ekspansja zagraniczna nie tylko w Europie, ale także na rynkach amerykańskich i dalszy wzrost udziału eksportu w naszych przychodach. Chcemy, by w kolejnych latach eksport stanowił 40 proc. naszej sprzedaży” – podsumowuje Agata Duliniec.

Parę słów o GT Trailers
Polskie przedsiębiorstwo z rodzinnymi korzeniami i tradycjami, które od ponad 30 lat specjalizuje się w konstruowaniu rozwiązań dedykowanych samochodom ciężarowym. Zaczynając jako lokalna firma operująca w przydomowym garażu, GT Trailers szybko stało się kluczowym graczem na polskiej i europejskiej scenie technologii transportowych. Swoje działania opiera na wysokiej personalizacji produktu do potrzeb Klienta. W ten sposób firma w ciągu trzech dekad wprowadziła w życie liczne innowacje, takiej jak aluminiowe zestawy przestrzenne GTV Prestige czy ładownię o szerokości wewnętrznej 2504 mm.

Zakład Kurznie – siedziba główna GT Trailers (fot. GT Trailers)