Z myślą o pojazdach elektrycznych firma Knorr-Bremse stworzyła eCubator

eCubator (fot. Knorr-Bremse AG)

Elektryfikacja pojazdów użytkowych wymaga zmian w architekturze pojazdów: począwszy od trakcji, hamowania i kierowania, aż po zawieszenie, tłumienie drgań i zasilanie układów w energię – w obszarach tych otwiera się wiele możliwości dla wydajnych i skalowalnych technologii.

Aby przygotować się na kolejną generację pojazdów elektrycznych, firma Knorr-Bremse – dostawca układów hamulcowych oraz innych systemów stosowanych w pojazdach szynowych i użytkowych – stworzyła projekt eCubator, własną jednostkę rozwojową, łączącą techniczne doświadczenie i wiedzę firmy w dziedzinie elektromobilności. Dla Knorr-Bremse stanowi to wyjątkową okazję do pracy nad przyszłymi systemami, które znajdą zastosowanie w całkowicie elektrycznych pojazdach użytkowych.

Celem eCubatora jest dostosowanie istniejącego portfolio produktów Knorr-Bremse do wymagań w zakresie mobilności elektrycznych układów napędowych, a jednocześnie rozwój firmy Bremse w szerszym obszarze mobilności elektrycznej. Knorr-Bremse chce wspierać swoich klientów w elektryfikacji ich pojazdów użytkowych.

eCubator – think tank już rozpoczyna prace
Nowa jednostka rozwojowa ma zapewnić przestrzeń, w której dzięki niekonwencjonalnym podejściom można zidentyfikować innowacyjne, inteligentne rozwiązania dla elektrycznych pojazdów użytkowych, a następnie opracować je w ścisłej współpracy z klientami, partnerami technologicznymi i start-upami – poinformowała firma. Knorr-Bremse prowadzi obecnie rozmowy z potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Firma twierdzi, że opracowała już wiele produktów do elektrycznych pojazdów użytkowych pierwszej generacji i wprowadziła na rynek niektóre z nich. W portfolio znajdują się m.in. sprężarki śrubowe, głównie do autobusów elektrycznych i samochodów ciężarowych.

Plany firmy przewidują zatrudnienie 60 wewnętrznych i zewnętrznych specjalistów pracujących nad przyszłościowymi rozwiązaniami w lokalizacjach Knorr-Bremse w Monachium i Budapeszcie.

Knorr-Bremse zajmuje silną pozycję w dziedzinie sterowania hamulcami, wykorzystując swoje doświadczenie w zakresie wykorzystywania w pojazdach użytkowych różnych systemów hamulcowych. Systemy te integrują współdziałanie hamulca głównego, zwalniacza i dodatkowego hamulca wydechowego. Efekt hamowania silnika elektrycznego jest połączony z działaniem hamulców roboczych, aby wygenerować optymalne opóźnienie i maksymalny odzysk energii. Prowadzi to do poprawy wydajności pojazdu, zapewniając jednocześnie maksymalną stabilność nawet w niesprzyjających warunkach.

Z myślą o pojazdach elektrycznych drugiej generacji, które będą pojawiać się na rynku od ok. 2025 r., Knorr-Bremse pracuje nad rozwiązaniami obejmującymi przyszłe systemy zarządzania energią, siłowniki elektromechaniczne i ulepszone funkcje związane ze stabilnością i napędem pojazdu.