Firma Volkswagen Samochody Dostawcze reaguje na pandemię wywołaną koronawirusem i od czwartku 19 marca 2020 r. wstrzymuje produkcję samochodów w fabrykach w Hanowerze (T6.1, Amarok i eCrafter), Poznaniu i Swarzędzu (Caddy i T6.1) oraz Wrześni (Crafter). Decyzja obowiązuje wstępnie przez 2 tygodnie. Powodem wstrzymania produkcji jest ochrona zdrowia wszystkich zatrudnionych osób, niepewna sytuacja na rynkach zbytu lekkich samochodów dostawczych oraz niestabilna sytuacja w obrębie łańcuchów dostaw u poddostawców.
Podjęte działania dotyczą ok. 24 000 pracowników Marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Niemczech i w Polsce. W chwili obecnej trwają rozmowy z reprezentacją pracowników na temat zabezpieczenia miejsc pracy oraz wynagrodzenia na czas wstrzymania produkcji. To była trudna, ale absolutnie właściwa decyzja. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników są dla nas absolutnym priorytetem. Przed nami trudny czas, który dotyka każdej sfery naszego życia. Załoga Volkswagen Poznań już wiele razy potwierdziła, że jesteśmy razem, na dobre i na złe i w tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim pracownikom – skomentował Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań.
Także produkcja w Odlewni, gdzie powstają komponenty do samochodów koncernu VW, tj. głowice cylindrowe, obudowy przekładni kierowniczych, elementy zawieszenia oraz obudowy sprzęgła, zostanie od soboty wstrzymana.
Volkswagen Poznań to dziś największy producent samochodów w Polsce oraz największy pracodawca w Wielkopolsce zatrudniający w 4 zakładach ponad 11 000 osób. Taśmy produkcyjne zakładów zlokalizowanych w Poznaniu, Swarzędzu i we Wrześni opuszcza każdego dnia 1170 nowych samochodów dostawczych, modeli VW Caddy, VW Transporter, VW Crafter oraz samochodów marki MAN TGE w tym także samochody elektryczne. W 2019 r. zakłady opuściło łącznie 266 127 samochodów dostawczych.
Poza produkcją samochodów do Volkswagen Poznań należy także Odlewnia, która miniony rok zamknęła wynikiem 4,2 mln wyprodukowanych komponentów aluminiowych – głowic cylindrowych, obudów przekładni kierowniczych, elementów zawieszenia oraz obudów sprzęgła. We wrześniu 2019 r. odlewnia rozpoczęła seryjną produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy MEB samochodów z napędem elektrycznym, To pierwszy komponent z portfolio poznańskiej odlewni z przeznaczeniem do zabudowy w elektrycznym modelu VW ID.3.