Rodzina naczep kurtynowych Curtain Master, to 5 modeli pojazdów do różnorodnych zadań transportowych. Łączy je innowacyjna i sprawdzona konstrukcja, wysoka jakość wykonania i ergonomiczne rozwiązania (z myślą o kierowcach), które optymalizują załadunek oraz wyładunek skracając jego czas. To wszystko prowadzi do efektywności i konkretnych oszczędności dla właściciela.
Rodzina Curtain Master to pięć głównych modeli, w zależności od potrzeb:
– Curtain Master do przewozu ładunku na paletach i Curtain Master Mega o zwiększonej kubaturze;
– SideCurtain Master naczepa kurtynowa z burtami;
– Coil Master naczepa wyposażona w rynny, np. do przewozu stali w kręgach;
– Drop Side Master przeznaczona dla branży budowlanej.
Inżynierowie Wieltonu, projektując modele naczep Curtain Master, szczególny nacisk położyli na wytrzymałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania.
Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość naczepy potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi w Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Testowano m.in. wytrzymałość podłogi, mocowanie ładunku czy zderzak tylny. Sztywność zwiększono o 14%, jednocześnie zachowując niską masę własną naczepy, co znacznie wpłynęło na obniżenie kosztów jej eksploatacji na długich trasach.
Przy produkcji zastosowano nowoczesną technologię spawania hybrydowego, która umożliwia uzyskanie solidnych i precyzyjnych spojeń, minimalizujących ryzyko odkształceń, a tym samym przedłużających cykl życia naczepy bez konieczności napraw. Podwozie zostało zabezpieczone przed korozją za pomocą techniki malowania katoferycznego, która gwarantuje uzyskanie optymalnej grubości powłoki i wyższą jakość oraz jeszcze dłuższą żywotność naczepy. Skuteczność powłoki KTL została potwierdzona testami w komorze solnej. Szczelność naczepy (ochrona przez wilgocią) została potwierdzona testami. Uszczelniono podłogę, plandekę boczną czy portal tylny z drzwiami.
Funkcjonalna dla kierowcy
Nowa kurtyna Wieltonu została zoptymalizowana z myślą o użytkownikach końcowych, czyli kierowcach. W nowych konstrukcjach nacisk położono na bezpieczeństwo i ergonomię użytkowania, co ułatwia i przyspiesza obsługę naczepy podczas załadunku i wyładunku. W rodzinie naczep Curtain Master zastosowano nowoczesną konstrukcję dachu, przedniej ściany oraz panelu tylnego. Kierowcy docenią również łatwość obsługi plandek, dachu i drzwi tylnych oraz zastosowanie praktycznych rozwiązań np. uchwytów do zwijania linek celnych na przedniej ścianie. Naczepę Curtain Master wyposażono również w szereg funkcjonalnych opcji, którymi są: radary cofania, oś skrętna, system podwieszanych pasów mocujących, czy możliwość obsługi naczepy za pomocą smartfona.
Profesjonalnie przetestowana
Modele Curtain Master zostały opracowane i przetestowane w Centrum Badawczo-Rozwojowym (CBR) Wieltonu. To jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie, w którym można nadzorować proces produktowy od fazy idei poprzez prace projektowe, a wreszcie testowanie gotowej naczepy m.in. pod kątem wytrzymałości, szczelności, a także funkcji użytkowych, ergonomii i bezpieczeństwa zanim trafią do odbiorców. Naczepy Wieltonu poddawane były testom wytrzymałościowym, w których sprawdzany był stan pojazdów po przejechaniu pół miliona kilometrów, czyli dystansu pokonywanego z reguły w ciągu 5 lat intensywnej eksploatacji.
Co jeszcze warte uwagi?
Naczepy są szyte na miarę potrzeb klienta. Co to oznacza? Klient ma szerokie możliwości konfiguracyjne, może wybierać w opcjach, ma do dyspozycji komponenty sprawdzonych europejskich dostawców (osie, nogi podporowe, felgi, opony, układy hamulcowe). Do tego pakiet redukujący masę, czyli wybór pomiędzy producentami felgi, zbiorników powietrza, czy zderzaków. Ma też pełen pakiet opcji estetycznych (lakierowanie w wybranych przez siebie kolorach) oraz pakiet opcji specjalistycznych (BDE, drugi poziom podłogi, TIR czy intermodalna) oraz szeroki pakiet wyposażenia (skrzynie na palety, skrzynki narzędziowe, kosze na deski i słupy). Produkty spełniają certyfikaty (XL, do przewozu opon, napojów, stali w kręgach, arkuszy blachy DC 9,5).
Opracowała: Katarzyna Biskupska