Cysternowa ofensywa LAG Trailers w Polsce

LAG produkuje również cysterny ze stali nierdzewnej do przewozu materiałów chemicznych, mas bitumicznych i materiałów spożywczych o różnych objętościach i konfiguracjach, zgodnie z normami ADR w zakresie transportu materiałów niebezpiecznych (fot. LAG Trailers)

LAG Trailers to znany belgijski producent cystern i silosów. Od 2016 r. sprzedaż jego pojazdów na rynku polskim prowadzi Grupa DBK, za serwis odpowiada zależna spółka LAG Service Polska.

LAG Trailers to jeden z wiodących producentów cystern – zabudów i naczep do przewozu paliwa, materiałów chemicznych, spożywczych, a także naczep do przewozu materiałów sypkich – silosów. W ofercie LAG znajdują się również pojazdy specjalistyczne (cysterny i silosy do przewozów intermodalnych) i naczepy podkontenerowe.
Firma szczyci się wysoką jakością oferowanych pojazdów, szybkimi czasami realizacji zamówień, nie bez znaczenia są również przystępne ceny. Szczególny nacisk producent kładzie na kontrolę jakości swoich produktów. Klienci LAG mogą polegać na wieloletnim doświadczeniu firmy w produkcji cystern i silosów, korzystając z bardzo korzystnej relacji kosztów, jakości, standaryzacji i elastyczności programu produkcyjnego. Długoletnie więzi z klientami umacnia również sprawnie działająca sieć serwisowa.
Firma działa nie tylko w Belgii, ale również jest aktywna na innych rynkach europejskich – w krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii, Niemczech, w Polsce – i stąd w pozostałych krajach Europy Wschodniej. LAG Trailers zatrudnia ok. 430 pracowników.

Historia LAG w pigułce
W 1947 r. w belgijskiej miejscowości Bree zaczęła działalność firma PVBA „Gebr. L. and A. Geusens”, w skrócie LAG – założona i prowadzona przez braci Arnolda i Lamberta Geusensów. W tym samym roku wyprodukowana została pierwsza naczepa. Belgijski producent jako pierwszy wprowadził w 1958 r. na rynek europejski cysternę ze zbiornikiem aluminiowym o pojemności 28 tys. dm3, co pozwoliło na znaczną redukcję masy pojazdu. Produkcję pierwszego w Belgii aluminiowego silosu samowyładowczego rozpoczęto w 1963 r. Od 1973 r. wszystkie naczepy LAG mogą być wyposażone w podwozie z całkowicie aluminiową ramą. Rok 1991 r. to wprowadzenie na rynek europejski rewolucyjnej konstrukcji – cysterny S.E.L.T (Super European Low Tanker) – pierwszej cysterny z trzyczęściowym zbiornikiem stożkowym. Korzyścią dla klientów była poprawa własności aerodynamicznych, obniżenie zużycia paliwa i znaczne obniżenie położenia środka ciężkości.

W 1996 r. Burg Industries przejęło LAG. W 1999 r. LAG Trailers wyprodukowało swój pierwszy 30-stopowy silos kontenerowy o pojemności 54 m3. Był to początek sukcesów firmy w segmencie transportu intermodalnego. W 2007 r. Burg Industries utworzyło joint venture z holdingiem CIMC – chińskim gigantem zajmującym się m.in. produkcją kontenerów morskich, naczep i cystern. Tym samym od 2007 r. LAG. Trailers NV jest częścią CIMC Vehicles Division, dalekowschodni właściciel wspiera LAG Trailers w realizacji własnej wizji i misji konsekwentnego rozwoju firmy. Globalną sławę LAG Trailers przyniosło opracowanie we współpracy z CIMC nowej generacji aluminiowych cystern paliwowych, które w liczbie ponad 1500 szt. zostały wykonane na zlecenie Saudi Aramco – największego producenta paliw na świecie.

LAG w Polsce
LAG dostosowuje strategię marki do obecnych realiów rynkowych i rozszerza swoją obecność na rynku europejskim. W 2016 r. roku firma otworzyła 4 nowe punkty sprzedaży i obsługi w 4 różnych krajach. Od lipca ub. r. marka LAG wzmocniła także swoją obecność w Polsce – działalność rozpoczęła spółka zależna LAG Service Polska. Lokalne autoryzowane punkty serwisowe otrzymały specjalne oznaczenia, podlegają także ściślejszej integracji z belgijską firmą matką, czyli LAG Trailers.