Volvo Buses pozyskało największe jak dotąd zamówienie na kompletne rozwiązanie dla sieci elektrycznych autobusów. Belgijskie miasta Charleroi i Namur zamówiły łącznie 90 hybrydowych autobusów elektrycznych Volvo 7900 Electric Hybrid oraz 12 stacji ładowania. Kupującym jest firma transportu publicznego TEC Group. Stacje ładowania zostaną dostarczone przez ABB.
Zamówienie TEC Group obejmuje 55 autobusów dla Charleroi oraz 35 autobusów dla Namur. ABB dostarczy 4 stacje ładowania dla Charleroi i 8 stacji ładowania dla Namur. Zostaną dostarczone i zainstalowane tej jesieni. Łącznie z tym zamówieniem, liczba elektrycznych hybryd Volvo zamówionych przez TEC Group wyniesie 101 pojazdów, a liczba stacji ładowania ABB – 15. Klient i operator, TEC Group, zamówił wcześniej 11 autobusów Volvo 7900 Electric Hybrid, które ruszyły na trasy w styczniu 2017 r. Wraz z rozpoczęciem kursowania 35 nowych autobusów, 90% transportu publicznego w mieście Namur będzie elektryczna.
Elektryczna hybryda Volvo 7900 porusza się cicho i nie wytwarza spalin na 70% swojej trasy. Ładowanie baterii trwa 3-4 minuty dzięki systemowi ładowania typu „opportunity charging”. Zużycie energii jest o 60% niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla. Elektryczne hybrydy Volvo kursują już w takich miastach jak Göteborg, Sztokholm, Hamburg, Luksemburg, Namur i Kurytyba.
Elektryczne hybrydy Volvo i stacje szybkiego ładowania ABB bazują na wspólnym interfejsie OppCharge, dzięki któremu ze stacji ładowania mogą również korzystać autobusy elektryczne innych producentów. OppCharge jest już używany jako wspólny interfejs w ponad 12 krajach.
Stacja OppCharge (OpportunityCharging)
- Wspólny interfejs stacji ładowania i pojazdów oparty na standardowej technologii dla pojazdów CSS.
• Moc ładowania 150, 300 lub 450 kW.
• Pantograf podłączony do słupa ładowania jest oszczędnym rozwiązaniem. Nieznacznie obciąża dach pojazdu.
• Przewodowe ładowanie przez istniejące kolektory. Komunikacja pomiędzy autobusem i stacją ładowania odbywa się poprzez WiFi.