
Najpierw było gazowe Midlum i Premium Distribution, a od ubiegłego roku jest podwozie nowej gamy D Wide CNG – Renault Trucks już od 12 lat konstruuje i sprzedaje pojazdy dystrybucyjne zasilane sprężonym gazem ziemnym.
To ogromne doświadczenie Renault Trucks potwierdzają liczby – w Europie użytkowanych jest na co dzień ponad 600 zasilanych gazowo pojazdów tej marki.

Nic dziwnego, pojazdy bowiem zasilane sprężonym gazem ziemnym to poza modelami elektrycznymi ekonomicznie opłacalna alternatywa dla oleju napędowego, pozwalająca na ograniczenie emisji hałasu i zanieczyszczeń. Modele wykorzystujące metan emitują do 98% mniej cząstek stałych i do 80% mniej tlenków azotu niż silniki wysokoprężne. Oprócz tego nie wymagają stosowania dodatku AdBlue, a w warunkach eksploatacji miejskiej pojazd gazowy zapewnia zasięg porównywalny do odpowiednika napędzanego silnikiem dieslowskim.
Ekonomiczne i bezpieczne
Podwozie nowej gamy D Wide CNG oferowane jest w konfiguracji osi 4×2 (dmc. 19 t) i 6×2 (dmc. 26 t). Moc drzemie w ich silniku – zainstalowana 320-konna jednostka napędowa o maksymalnym momencie obrotowym 1356 Nm może być zasilana zarówno gazem ziemnym (CNG), jak i biogazem (biometanem) – paliwem odnawialnym, pozyskiwanym z materiałów organicznych. Samochód ten jest też tańszy w eksploatacji, a to chociażby przez brak filtra PDF i brak konieczności jego regeneracji. Sprężony gaz ziemny jest również bezpiecznym paliwem. Jak podkreślił Piotr Ziemniak, product manager Renault Trucks Polska, w sytuacji kolizji i rozszczelnienia metan jako paliwo lżejsze od powietrza bezpiecznie ulatnia się do atmosfery, rozprasza i nie stwarza niebezpieczeństwa tak jak olej napędowy. Butle z gazem modeli D Wide CNG standardowo zaopatrzone są w bezpiecznik termiczny, który w przypadku wysokiej temperatury wewnątrz stopniowo się otwiera i pozwala na powolny upływ gazu.
