W aktualnym numerze

TRANSPORT, TECHNIKA
Zakup betonomieszarki wymaga starannego planowania, a największą popularnością na rynku cieszą się pojazdy o pojemności mieszalnika 9 m3 zabudowane na podwoziach 4-osiowych. W artykule „Po co nam gruszka?” piszemy również o pierwszej mobilnej betonomieszarce samochodowej opatentowanej w 1928 r. przez Stephena Stepaniana. W tym numerze piszemy również o nowościach ponadgabarytowych, a także relacjonujemy wizytę w specjalistycznym wydziale fabryki samochodów ciężarowych Renault w Boourg-en-Bresse, który zajmuje się konwersją pojazdów używanych. To w nim powstają modele Renault T X-Road oraz Renault T P-Road.

BIZNES
Zakończył się rok 2018. Czas podsumować wyniki sprzedaży w obszarze samochodów ciężarowych, naczep i przyczep. Statystyki dotyczące sprzedaży pojazdów w tych segmentach wyglądają bardzo dobrze, potwierdzając stały trend wzrostowy widoczny na rynkach w ostatnich latach. W kontekście podsumowań prezentujemy również ranking światowych producentów naczep przygotowany przez australijski magazyn „Global Trailer”. Widać w nim dużą ekspansję  firm chińskich – na 25 producentów wymienionych w tegorocznym zestawieniu aż 9 stanowią firmy chińskie, przy czym 7 z nich to nowi gracze, którzy w 2017 r. w ogóle nie byli wymienieni w rankingu.


styczniowo-lutowych “Samochodach Specjalnych” przeczytać również można relację z testu Mercedesa Actrosa 2545 6×2 LnR w wersji Volumer z zabudową kurtynową Wecon do transportu ładunków objętościowych, a także zapoznać się z komentarzami kluczowych przedstawicieli branży transportowej na temat wyników sprzedaży w 2018 r. oraz perspektyw rynkowych na najbliższe miesiące.