Z Wrocławia do Brukseli pojedzie 128 hybryd Volvo 7900

Fot. Volvo Autobusy

Volvo Polska Autobusy otrzymało kolejne duże zamówienie – tym razem z Brukseli – na 128 autobusów hybrydowych. Zamawiającym jest firma STIB-MIVB, operator transportu publicznego w stolicy Belgii. Oprócz autobusów zamówienie obejmuje usługi serwisowe i konserwacyjne w zakresie łańcucha trakcyjnego i akumulatorów.

Zakup 128 hybrydowych autobusów Volvo 7900 odbywa się w ramach umowy, która została zawarta pomiędzy firmą Volvo Buses a STIB-MIVB w 2018 r. Od tego czasu Volvo dostarczyło już do Brukseli 110 autobusów hybrydowych. Nowa partia 128 autobusów zostanie dostarczona w 2021 r. Celem jest stopniowa wymiana całej floty autobusów miejskich transportu publicznego w Brukseli na pojazdy o napędzie elektrycznym. Hybrydowa flota Volvo jest ważnym elementem, umożliwiającym spółce realizację tego celu. W latach 80-tych i 90-tych ub. wieku Volvo osiągnęło w Brukseli doskonałą reputację dzięki swoim autobusom serii B59, które umożliwiły istotną ewolucję usług oferowanych pasażerom.

Co wiemy o hybrydzie Volvo 7900?
Autobus Volvo 7900 Hybrid jest cichy oraz nie emituje spalin. Zasilany jest energią elektryczną na postoju i w czasie jazdy do prędkości 20 km/h. Przy wyższych prędkościach automatycznie włącza się mały silnik wysokoprężny. Akumulatory autobusu są ładowane za pomocą energii odzyskiwanej podczas hamowania, stąd do ładowania nie jest potrzebna żadna infrastruktura. Zużycie paliwa i emisja CO2 są o 25-40% niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla, natomiast emisja cząstek stałych i tlenków azotu jest niższa o 50%.

Warto podkreślić, że wszystkie autobusy dla Brukseli zostaną wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo.

Więcej o alternatywnych źródłach napędu w autobusach (gaz, hybryda, silnik elektryczny) można poczytać w linku.