Wywrotka KH-kipper: Scania G500 XT 8×4 z zabudową kopalnianą W1MV jedzie do Rosji

Fot. KH-kipper

Mimo pandemii koronawirusa, spółka KH-kipper nie wstrzymała dostaw dla swoich klientów. Właśnie do klienta z Rosji trafiła jedna z trzech zamówionych wywrotek: podwozie Scania G500 XT 8×4 z zabudową kopalnianą W1MV.

Duży daszek w wywrotkach kopalnianych to jedno z wymogów międzynarodowego standardu FOBS, regulującego bezpieczeństwo miejsca pracy kierowcy. Z powodu ograniczonej wysokości wyładunku, zamiast jednego dużego daszka zakrywającego całą kabinę, na danych wywrotkach zastosowano oddzielną osłonę na kabinie oraz skrócony daszek zapobiegający wpadaniu materiału między kabinę a skrzynię oraz uszkodzeniu kabiny podczas załadunku ładowarką. Dzięki temu niestandardowemu rozwiązaniu wysokość załadunkowa wynosi nawet 1,5m mniej niż w standardowej zabudowie kopalnianej KH-kipper W1MV. Specjalnością producenta są niestandardowe projekty. Zabudowy są projektowane nie tylko pod daną markę podwozia i jego wyposażenie, ale jak w tym przypadku z uwzględnieniem warunków pracy i miejscowej infrastruktury.

Wywrotka W1MV
Charakteryzuje ją mniejsza waga, a zatem i większa ładowność. Zabudowa typu W1MV doskonale sprawdza się przy przewozie różnego rodzaju ładunków, takich jak węgiel, antracyt lub rudy metali. Charakterystyczną cechą tej zabudowy jest brak konieczności stosowania zbędnych wzmocnień na podłodze. Konstrukcję podłogi stanowi jedna warstwa trudnościeralnej stal Hardox HB 450 (2 gięcia). Dzięki wyeliminowaniu zbędnych elementów konstrukcji uzyskano efekt sprężystości zwiększający trwałość skrzyni. Blacha burt bocznych jest usztywniona profilem górnym, opaską tylną i ścianą przednią. Właściwości mechaniczne stali Hardox HB 450, z której wykonane są burty boczne, zapewniają skuteczną ochronę przed uszkodzeniem.
Półoktagonalna konstrukcja skrzyni i pochylona ściana przednia powoduje, że wyładowywany materiał nie zalega w rogach skrzyni. Podniesiona w tylnej części skrzyni podłoga stanowi zabezpieczenie przed wypadaniem materiału w czasie jazdy po pochyłym terenie.

Fot. KH-kipper
Fot. KH-kipper
Fot. KH-kipper