Michelin Agilis 3 – nowa opona letnia do dostawczaków  

Fot. Michelin

Michelin wprowadza na rynek nową oponę letnią do samochodów dostawczych. Michelin Agilis 3 została zaprojektowana w celu zapewnienia trwałych osiągów, bezpieczeństwa, a także ochrony środowiska naturalnego.

Nowa opona Michelin Agilis 3 dzięki niskim oporom toczenia (klasa B) zapewnia niższe  zużycie paliwa [1] oraz mniejszy poziom emisji CO2 pojazdu, co oznacza nawet 100 kg dwutlenku węgla mniej w ciągu roku wyemitowanego do atmosfery.

Dodatkowo ogumienie charakteryzuje się zoptymalizowaną wagą. Nowy model opony do samochodów dostawczych jest lżejszy o ok. 1,6 kg w porównaniu z oponą poprzedniej generacji Michelin Agilis+, co oznacza mniej odpadów i mniejsze wykorzystanie zasobów naturalnych.

Długotrwałe bezpieczeństwo

Nowa gama opon charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni [2] od pierwszego do ostatniego kilometra [3, 4] dzięki zastosowaniu technologii EverGrip. W oponie zastosowano bardziej pionowe ścianki rowków, które zapewniają stałą ilość gumy na styku z podłożem i gwarantują przez to skuteczne odprowadzanie wody.

Poza tym mieszanka gumowa wykorzystana do produkcji opony zawiera polimer pozwalający zastosować większą ilość krzemionki i sadzy, co zwiększa przyczepność produktu na mokrej nawierzchni. Oprócz tego opona zapewnia przebieg większy nawet o 7% w porównaniu z oponami poprzedniej generacji [5].

Fot. Michelin

Większa wytrzymałość

Michelin Agilis 3  wykonano z odpornej na otarcia mieszanki gumowej podobnej do tej, która jest wykorzystywana w oponach ciężarowych. Oponę wyposażono w specjalne „tarcze” chroniące boki opony przed uszkodzeniem. Michelin Agilis 3 to pierwsza opona dostawcza z opatentowanym, stosowanym dotychczas w oponach ciężarowych rozwiązaniem (specjalne „ewakuatory” w rzeźbie bieżnika), które zapobiega zakleszczaniu się kamieni w rowkach bieżnika.

Opona Michelin Agilis 3 jest dostępna od kwietnia 2020 r. w 14 rozmiarach o średnicach osadzenia 15” i 16”. W przypadku kamperów producent zaleca montaż opon z oznaczeniem CP o większej nośności, zaprojektowanych specjalnie do tych pojazdów. Oznaczenie CP mają opony gamy Michelin Agilis Camping.

 

[1] Klasa B oporu toczenia z europejskich etykiet w porównaniu z klasą C Michelin Agilis+.

[2] Na podstawie wyników testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 do 20 km/h przeprowadzonego przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin w sierpniu 2019 r. na oponach w rozmiarze 235/65 R16C 115/113 R zamontowanych w LCV MB Sprinter 316 CDI.

[3] Od nowości do zużycia (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)). Osiągi Michelin Agilis 3  w rozmiarze 235/65 R16 115/113 R przewyższają progowe wartości przyczepności na mokro określone w regulaminie nr 117 EKG ONZ.

[4] Do ostatniego kilometra, czyli do dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika (1,6 mm). Maksymalne dopuszczalne zużycie bieżnika może być różne w poszczególnych krajach.

[5] Na podstawie wyników wewnętrznych testów z października 2018 r., w których porównywano zużycie opon Michelin Agilis 3 i Michelin Agilis+ w rozmiarze 235/65 R16C 115/113R zamontowanych w Renault Master, 130 KM, 3,5 t. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i atmosferycznych.