Nowe Volvo S-Charge

Fot. Volvo Buses

Nowe samoładujące się autobusy Volvo – seria modeli S-Charge z napędem hybrydowym, mogą teraz jeździć cicho i bezemisyjnie na napędzie elektrycznym przy wyższych prędkościach i na dłuższym dystansie. Stwarza to nowe możliwości wykorzystania tych pojazdów w strefach miejskich o zerowej emisji czy w innych wrażliwych obszarach.

W nowych modelach Volvo S-Charge zasilanie elektryczne może być wykorzystywane przy prędkościach do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 20 km/h). W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km. Volvo S-Charge zostały wyposażone w ulepszony system łączności i geolokalizacji – Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez udziału kierowcy. Możliwe jest również zdefiniowanie stref samoładowania baterii, dzięki czemu autobus może się poruszać całkowicie bezemisyjnie w strefach zerowej emisji, do których się zbliża.

Cicho i oszczędnie

Modele S-Charge mogą się poruszać na zasilaniu elektrycznym – cicho, bezemisyjnie i energooszczędnie – podczas dojeżdżania na przystanek, postoju – kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie oraz ruszając z przystanku (tradycyjne hybrydy wykorzystują napęd elektryczny tylko podczas postoju i ruszania z przystanku). Umożliwia to nie tylko ograniczenie emisji, ale również tworzenie stref oraz przystanków autobusowych w miejscach, w których autobus porusza się cicho i bezemisyjnie, w trybie całkowicie elektrycznym.

Gama modeli Volvo S-Charge obejmuje konwencjonalną konfigurację 12-metrową – Volvo 7900 S-Charge, autobus przegubowy Volvo 7900 S-Charge Articulated, a także samo podwozie Volvo B5L S-Charge, które może zostać wykorzystane przy budowie autobusu jedno- lub dwupoziomowego (double-decker).

Volvo S-Charge – fakty

Volvo S-Charge może pracować w bezemisyjnym trybie elektrycznym do osiągniecia prędkości 50 km/h, a także wtedy, gdy autobus zatrzymuje się na przystanku. W pozostałych sytuacjach za napęd odpowiada nieduży silnik spalinowy.

Volvo S-Charge nie wymaga infrastruktury do ładowania. Akumulatory są ładowane energią, która wytwarzana jest podczas hamowania. Dzięki temu S-Charge może być używany na praktycznie każdej trasie autobusowej.