Koronawirus: Wstrzymanie produkcji pojazdów użytkowych VW i MAN TGE

fot. VW

Firma Volkswagen Samochody Dostawcze reaguje na pandemię wywołaną koronawirusem i od czwartku 19 marca 2020 r. wstrzymuje produkcję samochodów w fabrykach w Hanowerze (T6.1, Amarok i eCrafter), Poznaniu i Swarzędzu  (Caddy i T6.1) oraz Wrześni (Crafter). Decyzja obowiązuje wstępnie przez 2 tygodnie. Powodem wstrzymania produkcji jest ochrona zdrowia wszystkich zatrudnionych osób, niepewna sytuacja na rynkach zbytu lekkich samochodów dostawczych oraz niestabilna sytuacja w obrębie łańcuchów dostaw u poddostawców.

Podjęte działania dotyczą ok. 24 000 pracowników Marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Niemczech i w Polsce. W chwili obecnej trwają rozmowy z reprezentacją pracowników na temat zabezpieczenia miejsc pracy oraz wynagrodzenia na czas wstrzymania produkcji.  To była trudna, ale absolutnie właściwa decyzja. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników są dla nas absolutnym priorytetem. Przed nami trudny czas, który dotyka każdej sfery naszego życia. Załoga Volkswagen Poznań już wiele razy potwierdziła, że jesteśmy razem, na dobre i na złe i w tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim pracownikom – skomentował Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań.

Także produkcja w Odlewni, gdzie powstają komponenty do samochodów koncernu VW, tj. głowice cylindrowe, obudowy przekładni kierowniczych, elementy zawieszenia oraz obudowy sprzęgła, zostanie od soboty wstrzymana.

Zakład we Wrześni (fot. VW)

Volkswagen Poznań to dziś największy producent samochodów w Polsce oraz największy pracodawca w Wielkopolsce zatrudniający w 4 zakładach ponad 11 000 osób. Taśmy produkcyjne zakładów zlokalizowanych w Poznaniu, Swarzędzu i we Wrześni opuszcza każdego dnia 1170 nowych samochodów dostawczych, modeli VW Caddy, VW Transporter, VW Crafter oraz samochodów marki MAN TGE w tym także samochody elektryczne. W 2019 r. zakłady opuściło łącznie 266 127 samochodów dostawczych.

Poza produkcją samochodów do Volkswagen Poznań należy także Odlewnia, która miniony rok zamknęła wynikiem 4,2 mln wyprodukowanych komponentów aluminiowych – głowic cylindrowych, obudów przekładni kierowniczych, elementów zawieszenia oraz obudów sprzęgła.  We wrześniu 2019 r. odlewnia rozpoczęła seryjną produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy MEB samochodów z napędem elektrycznym, To pierwszy komponent z portfolio poznańskiej odlewni z przeznaczeniem do zabudowy w elektrycznym modelu VW ID.3.

Zakład w Poznaniu (fot. VW)