Volvo Trucks przedstawia nowe Volvo FM

fot. Volvo Trucks

Firma Volvo Trucks wprowadziła na rynek nową generację Volvo FM z wieloma udoskonaleniami środowiska pracy kierowcy i innowacjami podnoszącymi poziom komfortu, bezpieczeństwa i wydajności.

Nowe Volvo FM to:

• Kabiny: kabina dzienna, kabina dzienna z obniżonym dachem, kabina sypialna z obniżonym dachem, kabina Globetrotter, kabina załogowa. Pakiety wykończeń zewnętrznych i wewnętrznych pozwalające nadać pojazdowi indywidualny charakter.
• Silniki: Dostępne silniki wysokoprężne zgodne z różnymi normami emisji. Na wybranych rynkach Volvo FM jest także dostępne z zasilanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, Step D.
• System zmiany biegów: I-Shift z pakietami oprogramowania dla różnych obszarów zastosowania.
• Światła: reflektory halogenowe lub LED.

Mobilne biuro dla kierowców
Nowe Volvo FM to uniwersalny pojazd, zwrotny, a przy tym przestronny, bezpieczny i komfortowy dla kierowców. Dzięki obniżeniu linii drzwi, nowym lusterkom wstecznym i kamerze narożnej po stronie pasażera widoczność z pojazdu jest znakomita. Aby to osiągnąć, w kabinie zastosowano pionowe słupki przednie, co pozwoliło uzyskać dodatkowy metr sześcienny przestrzeni i więcej światła. Pojazd jest także wyposażony w inteligentną technologię, na której Volvo koncentruje się przy tworzeniu najlepszego mobilnego biura dla kierowców.

fot. Volvo Trucks

Centralnym elementem wnętrza jest nowa deska rozdzielcza z nowoczesnym aktywnym wyświetlaczem i większą liczbą schowków — oferowana w nowych kolorach. Zestaw wskaźników zawiera 12-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników o wysokiej rozdzielczości z przejrzystym interfejsem. Kierowca może bez trudu zapoznać się z ważnymi informacjami, a także wybrać jeden z czterech widoków ekranu, zależnie od sytuacji jazdy. Wyświetlacz zestawu wskaźników, gotowy do przyszłych aktualizacji i obsługi pojazdu, zaprojektowano tak, aby uprościć czynności obsługowe kierowcy i zminimalizować czynniki rozpraszające podczas korzystania z najważniejszych informacji.

Nowe Volvo FM ma opcjonalny 9-calowy wyświetlacz dodatkowy obsługuje system Infotainment, nawigację, informacje o transporcie i obraz z kamer monitorujących. Wyświetlacz można obsługiwać różnymi sposobami: za pomocą intuicyjnie umieszczonych przycisków na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania. Zarówno na wyświetlaczu zestawu wskaźników, jak i dodatkowym interfejs można wyświetlać w jednym z wielu języków. Ponadto nowa opcja pochylania kolumny kierownicy pozwala kierowcy przyjąć podczas jazdy ergonomiczną pozycję.

fot. Volvo Trucks

Powierzchnia mieszkalna o większym komforcie
W nowej kabinie sypialnej leżanka znajduje się wyżej, co pozwoliło utworzyć pod nią dużą przestrzeń do przechowywania. W górnej części tylnej ściany znajduje się schowek z panelami LED w przegrodach. Przejście z fotela na leżankę jest łatwiejsze ze względu na nowy, cieńszy i ergonomicznie zaprojektowany wybierak zakresów skrzyni biegów I-Shift. Komfort kabiny zwiększa lepsza izolacja chroniąca przed zimnem, gorącem i hałasem.

fot. Volvo Trucks

Nowy, odważny wygląd zewnętrzny
Volvo FM nowej generacji ma aerodynamiczny kształt z charakterystycznymi liniami z przodu. Pojedyncza, elegancka i wyrazista linia przechodzi przez bok nowej kabiny. Ponadto reflektory w kształcie litery V umieszczono tak, aby uzyskać optymalne parametry aerodynamiczne, a większy panel znaku firmowego i górna krata wlotu powietrza z nowym wzorem siatki nadają samochodowi ciężarowemu odważny i zdecydowany wygląd.

fot. Volvo Trucks

Nowe automatyczne funkcje bezpieczeństwa
Oprócz lepszej widoczności dla kierowców, nowe Volvo FM jest wyposażone także w takie funkcje bezpieczeństwa, jak tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy), który ustawia maksymalną prędkość, aby ułatwić zapobieganie niepożądanemu przyspieszeniu, a także udoskonalony tempomat adaptacyjny (ACC), który działa w całym zakresie prędkości, nawet do 0 km/h.

Standardowe wyposażenie nowych samochodów ciężarowych stanowi obecnie Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) konieczny do działania takich funkcji jak Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układ Stabilizacji Toru Jazdy. Jako opcja jest dostępny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności. Volvo FM ma również system rozpoznawania znaków drogowych, które są następnie wyświetlane na wyświetlaczu zestawu wskaźników, aby ostrzec kierowcę. System jest w stanie wykryć takie znaki, jak ograniczenia wyprzedzania, rodzaj drogi i ograniczenia prędkości. Opcjonalna kamera narożna po stronie pasażera przesyła widok z boku pojazdu na wyświetlacz dodatkowy.

Oszczędność paliwa i wydajność
Korzystając z różnych konfiguracji układu napędowego i podwozia, nowe Volvo FM można dopasować do szerokiej gamy zastosowań i zapewnić znaczne oszczędności paliwa. Poprawione kąty skrętu osi wleczonej i pchanej zapewniają wyjątkową zwrotność samochodu ciężarowego, pozwalającą go wykorzystywać na przykład w intensywnym ruchu miejskim.

Na wielu rynkach Volvo FM jest dostępne z napędzanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, który oferuje oszczędność paliwa i osiągi na poziomie porównywalnym z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym, ale przy znacznie mniejszym wpływie na klimat. Silnik gazowy może być zasilany dowolnym biogazem, co obniża emisję CO2 nawet o 100 procent, lub gazem ziemnym, który zapewnia emisję CO2 nawet o 20 procent niższą w porównaniu z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji „od zbiornika do koła”.

Nowe kontrakty serwisowe
Volvo Trucks wprowadza Kontrakt Serwisowy Volvo Flexi-Gold, który zapewnia taki sam zakres ochrony jak Złoty Kontrakt Serwisowy Volvo, przy takim samym przewidywalnym koszcie, ale z większą elastycznością pozwalającą na dostosowanie do zmieniających się potrzeb biznesowych. Opłaty miesięczne są różne dzięki 40% elastyczności szacowanego rocznego przebiegu. Dzięki temu przewoźnicy mogą elastyczniej dostosowywać działalność do sezonowych zmian i zmienności popytu.

fot. Volvo Trucks