10 pierwszych ciągników Scania R410 LNG trafiło do firmy Elmex

fot. Scania Polska

W lutym br. pierwsza partia 10 ciągników Scania R 410 napędzanych gazem ziemnym do transportu długodystansowego trafiła już do spółki Elmex Logistics Group. Kontrakt zawarto w ramach programu Scania „Zawsze na czele”.

fot. Scania Polska

To pierwsze tak duże zamówienie na pojazdy Scania napędzane LNG w tym roku. Pojazdy wyposażono w retarder, skrzynię biegów Scania Opticruise oraz aktywny tempomat. Ponadto, w kabinach zamontowano fotele premium, aby zapewnić kierowcom jak najbardziej komfortowe warunki pracy. Firma Elmex działa na rynku TSL od ponad 20 lat i świadczy usługi z zakresu transportu i logistyki w branży automotive i e-commerce. Pojazdy marki Scania dominują we flocie firmy. Spółka jako jedna z pierwszych w Polsce “buduje” flotę w pełni bazującą na pojazdach przyjaznych dla środowiska, napędzanych LNG. Docelowo będzie to kilkadziesiąt pojazdów.

Dlaczego LNG?

Wykorzystanie LNG, jako paliwa w pojazdach Scania pozwala na redukcję emisji CO2 na poziomie ok.20%. Co więcej, emisja toksycznych tlenków azotu jest o ponad 90% niższa, w porównaniu z pojazdami zasilanymi dieslem. Dodatkowo, dzięki właściwościom gazu ziemnego możliwe jest całkowite wyeliminowanie emisji sadzy oraz ograniczenie emisji tlenków azotu. Kwestie te są ważne dla firm, którym zależy na stosowaniu „zielonych rozwiązań transportowych” w prowadzonym przez siebie biznesie.

Przedsiębiorstwa zajmujące się transportem stoją przed wyzwaniem dostosowania swoich flot do oczekiwań związanych z ograniczaniem emisyjności transportu. Rośnie powszechna świadomość ekologiczna, oczekują też tego ich klienci. W ofercie Scania znajdują się silniki zasilane uwodornionym olejem roślinnym (HVO), biogazem i gazem (zarówno CNG, jak i LNG), bioetanolem i biodieslem. W Scania oferujemy te rozwiązania od wielu lat, jako produkty seryjne, sprawdzone w codziennej eksploatacji. Nasze produkty są też wspierane przez dodatkowe, kompleksowe usługi, dzięki którym korzyści środowiskowe i ekonomiczne dla klienta, mogą być jeszcze większe  – skomentował Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

fot. Scania Polska