Wywrotka off-road Schwarzmüller – na budowę i drogi nieutwardzone

Przyczepa wywrotka off-road Schwarzmüller/Benzberg typ TX24 & TX34 w wersji tandem i tridem (fot. Schwarzmüler)

Przyczepa wywrotka off-road Schwarzmüller/Benzberg typ TX24 & TX34 (dostępna w wersji tandem i tridem) to wydajny i niezawodny produkt, który doskonale sprawdzi się w branży rolniczej i budowlanej.

Pojazd ten jest przeznaczony do pracy z ciągnikiem rolniczym (traktorem). Konfiguracja taka daje bardzo wiele korzyści. Po pierwsze, traktor z przyczepą o szerokich wielkogabarytowych oponach z grubym profilem poradzi sobie z jazdą po prawie każdym podłożu, w prawie każdych warunkach pogodowych. Zestaw ten może się poruszać zarówno po drogach nieutwardzonych poza drogami tymczasowymi, jak i drogach publicznych (niewielkie naciski jednostkowe). Po drugie, zastosowanie traktorów jest uzasadnione, gdy zachodzi potrzeba przemieszczania dużej ilości materiału w obrębie placu budowy, żwirowni, kamieniołomu, składowiska lub gdy materiał ma być przemieszczany na odległość mniejszą niż 10 km. I po trzecie, wydajne wielkogabarytowe traktory z reguły od 200 KM potrzebują znacznie mniej paliwa w przeliczeniu na tonę ładunku, jeśli porównamy je bezpośrednio z samochodem wywrotką i samochodem ciężarowym.
Poza tym przyczepa wywrotka off-road jest bezawaryjna dwukrotnie dłużej niż traktor. Dzięki prostemu
systemowi rozprzęgania można wykorzystać traktor również do innych prac w odróżnieniu od wywrotki
czy zabudowy typu wywrotka, które służą tylko do wywrotu.

Konstrukcja i opcje
Seryjnie produkowana przyczepa wywrotka off-road Schwarzmüller/Benzberg ma kilka  charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, świadczących o doskonałym przygotowaniu do stawianych zadań. Są to m.in. element stabilizujący (zapewnia optymalną stabilność tylnej części pojazdu), profile stabilizujące, równoległa rama z kształtowników zamkniętych, niedzielony wał wywrotu, a także zawieszenie hydrauliczne, hydrauliczne zawieszenie dyszla, stalowa mulda, hydrauliczny system podnoszenia oraz hydrauliczna kompensacja nachylenia.
Należy dodać, że producent zadbał też o szeroką listę wyposażenia dodatkowego, na które w zależności
od preferencji może się zdecydować klient. Wśród dostępnych opcji można znaleźć: oś skrętną
i bezpośrednią oś skrętną, moduł regulacji osi, centralny układ sterowania, oś napędzaną, hydraulikę
pokładową, muldę do skał i kamieni, sprzęt holowniczy, stabilizator, kamerę cofania.

fot. Schwarzmüller
fot. Schwarzmüller