Nowy Actros – Truck of the Year 2020

Fot. Daimler

Już po raz piąty grono branżowych dziennikarzy przyznało Actrosowi tytuł International Truck of the Year (Międzynarodowej Ciężarówki Roku). Ta historia sukcesu rozpoczęła się wraz z pierwszym Actrosem w 1997 roku, a w następnych latach plebiscyt wygrywały kolejne generacje pojazdu.

Zgodnie z regulaminem jury tytuł ten przyznawany jest corocznie ciężarówce, która wniosła największy wkład w innowacje dla transportu drogowego pod względem ekonomiczności, emisji zanieczyszczeń, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i komfortu. Nowy Mercedes-Benz Actros został wyposażony w takie innowacje, jak kokpit multimedialny, MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych, funkcję półautomatycznej jazdy z systemem Active Drive Assist czy unowocześnione systemy bezpieczeństwa, np. Active Brake Assist piątej generacji i ulepszony asystent martwego pola.

Dziennikarze zasiadający w jury IToY chwalili ponadto funkcjonalne rozszerzenie przewidującego tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC) do dalekobieżnej jazdy po drogach obfitujących w zakręty oraz w pełni cyfrowy kokpit multimedialny, który w nowym Actrosie zastąpił konwencjonalną zintegrowaną tablicę wskaźników.

Nagrodę z rąk Gianenrico Griffiniego, przewodniczącego konkursowego jury (z lewej), odebrał w tym roku prof. dr Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks (Fot. Daimler)

Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni, że jury Truck of the Year uhonorowało nasze wysiłki ostatnich lat i miesięcy tą nagrodą. Dziękuję w imieniu firmy i całego zespołu. Będzie to dla nas zachętą, aby nadal dawać z siebie wszystko i spełniać najwyższe standardy w rozwoju naszych samochodów ciężarowych, zwłaszcza w odniesieniu do przyszłościowych kwestii, takich jak mobilność elektryczna, zautomatyzowana jazda i cyfryzacja branży – powiedział prof. dr Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks, odbierając nagrodę w czasie targów Solutrans w Lyonie.