Nooteboom Megatrailer we flocie Transport Sobańscy

Firma Usługi Transportowe Ryszard Sobański eksploatuje już 11 naczep Nooteboom typu MCO-MEGA pojedynczo rozkładanych z jedną osiąsamoskrętną, jest również kilka naczep MCO-48-03V (VM) z trzema hydraulicznie sterowanymi osiami (fot. Nooteboom)

Firma Nooteboom dostarczyła do powstałej w 1989 r. firmy Usługi Transportowe Ryszard Sobański – aż 11 nowych naczep typu MCO-MEGA, niezbędnych w działalności utworzonego w 2017 r. działu transportu nienormatywnego.

Naczepy Megatrailer produkowane przez Nooteboom idealnie spełniły wymagania przewoźnika – są stosowane w transportach rolniczych oraz w transporcie stali i zwojów blachy. Większość naczep Megatrailer we flocie Transport Sobańscy jest pojedynczo rozkładana z jedną osią samoskrętną. Firma ma również kilka naczep MCO-48-03V (VM) z trzema hydraulicznie sterowanymi osiami.

Dzięki elastyczności, wielofunkcyjności i doskonałej zwrotności naczepy Nooteboom MCO-MEGA dają wiele możliwości. Wynika to z połączenia hydraulicznie sterowanych osi i rozkładanej podłogi ładunkowej o wysokości wynoszącej tylko 980mm(−70 mm/+130 mm). W wersji z podwójnym wysuwem idealnie płaski pokład ładunkowy można zwiększyć do nieco ponad 29 m. Pozwala to na wejście w nowe segmenty rynku.

Unikatową cechą naczep MCO-MEGA jest sprawdzony hydrauliczno-mechaniczny układ skrętu osi. Producent nie stosuje wrażliwego na uszkodzenia elektronicznego sterowania skrętem. Hydraulicznie sterowane osie sprawiają, że naczepa jest wyjątkowo zwrotna – pozwala to również na obniżenie kosztów eksploatacji, ponieważ zużycie opon jest ograniczone do minimum. Wyjątkowa niezawodność, niskie koszty eksploatacji, długa żywotność i wysoka wartość końcowa zapewniają wysoki zwrot z inwestycji.

Duża odległość między osiami (1810 mm) gwarantuje, że dopuszczalny nacisk na oś w naczepie MCO-MEGA wynosi 10 t przy prędkości 80 km/h. Ponadto niska masa własna zapewnia wyjątkowo dużą ładowność w transporcie w granicach prawnych, a także w transporcie z zezwoleniem.

Centralna belka główna o przekroju skrzynkowym wykonana z wysokiej jakości stali tworzy solidne podwozie o doskonałej sztywności skrętnej i niskiej masie własnej. Wykończenie i konserwacja są najwyższej jakości, podwozie jest zawsze ocynkowane. Standardowe wyposażenie wielofunkcyjnej naczepy MCO-MEGA obejmuje zawieszenie pneumatyczne, hydrauliczno-mechaniczne sterowanie skrętem oraz dużą liczbę zaczepów mocujących z certyfikatem TÜV. Dzięki przemyślanemu pakietowi opcji MCO-MEGA może być zoptymalizowany do określonych zastosowań zgodnie z wymaganiami klienta.

Rozsuwana naczepa Nooteboom Megatrailer to właściwe rozwiązanie do przewożenia zarówno długich, jak i wysokich ładunków (fot. Nooteboom)