Solaris – kolejny rok wzrostu

Jak pokazują dane, coraz większą rolę w strukturze sprzedażowej i produktowej Solarisa odgrywają autobusy z napędami alternatywnymi, w tym w szczególności hybrydowymi oraz elektrycznymi. W 2018 r. aż 36% wszystkich zrealizowanych kontraktów przez firmę stanowiły dostawy pojazdów typu low lub zero-emission. W minionym roku 107 autobusów z napędem bateryjnym zostało dostarczonych do klientów z Belgii, Czech, Hiszpanii, Niemiec, Norwegii, Polski, Rumunii, Słowacji, Szwecji i Włoch. Oznacza to, że Solaris z udziałem 17% znalazł się w czołówce europejskich firm aktywnych w obszarze e-mobility. Należy dodać, że wzrost znaczenia autobusów elektrycznych w strukturze sprzedażowej Solarisa jest zgodny z długofalową strategią rozwoju spółki oraz całej Grupy CAF, do której należy 100% akcji Solarisa.

W 2018 r. zadebiutowały na rynku nowe produkty marki Solaris. Jednym z nich był Solaris Urbino 12 LE lite hybrid, który zaprezentowany został na ubiegłorocznych targach Transexpo w Kielcach. Charakterystyczne dla tego modelu jest niskie zużycie paliwa i mniejsze koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznymi konstrukcjami dostępnymi na rynku. Celem inżynierów pracujących nad stworzeniem tego autobusu  było takie opracowanie konstrukcji pojazdu, by w teście SORT 2 uzyskiwał zużycie paliwa na poziomie 30 l na 100 km.

Polski rynek niskopodłogowych autobusów miejskich > 8 t dmc. w 2018 r. (ujęcie procentowe)