Wielton coraz bliżej realizacji strategii

fot. Wielton

Przychody Grupy Wielton w 2018 roku wyniosły 2,07 mld zł, a czwarty kwartał był pierwszym, uwzględniającym konsolidację wyników spółki Lawrence David. Przejęcie brytyjskiej marki miało istotny wpływ na wolumen sprzedaży Grupy, który na koniec 2018 roku przekroczył 18 tys. szt. produktów.

Wzrostowi będącemu efektem akwizycji, towarzyszył także rozwój organiczny. W ubiegłym roku Grupa sfinalizowała szereg projektów inwestycyjnych, przybliżających ją do realizacji celów określonych w strategii rozwoju na lata 2017–2020. Z tej perspektywy kluczowym było uruchomienie zautomatyzowanej linii lakierniczej KTL.

Grupa Wielton zwiększyła w 2018 roku sprzedaż produktów do poziomu 18 396 szt. Wartość ta konsoliduje wynik zarówno w obszarze działalności marek Wielton, Fruehauf, Viberti i Cardi oraz Langendorf, jak i przejętej we wrześniu ub.r. spółki Lawrence David. W porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim, wynik na koniec 2018 roku jest wyższy o 21,8%, z czego aż 13 537 szt. stanowiła sprzedaż na rynkach zagranicznych.

„Wyniki, które odnotowaliśmy po włączeniu w nasze struktury Lawrence David, jeszcze wyraźniej przybliżają nas do realizacji celów określonych w strategii rozwoju na lata 2017–2020. To już czwarta tak znacząca akwizycja Grupy Wielton. Warto zauważyć, że rośniemy nie tylko dzięki przejęciom, ale także za sprawą intensywnego rozwoju organicznego – zauważa Mariusz Golec, prezes zarządu Wielton  i dodaje: – W 2018 roku zakończyliśmy kilka strategicznych projektów inwestycyjnych, które w fazie przejściowej mogą mieć wpływ na nieznaczne obniżenie efektywności operacyjnej zakładu produkcyjnego w Wieluniu. W dalszej perspektywie jednak staną się istotnym motorem napędowym do budowania wyższego poziomu marżowości w Grupie”.